Lennot  Hotellit  Autovuokraus  Laivat  Seuramatkat  Matkatoimisto
 
 
 
 
 
 
 

 




 UUTISHAKU
  Hakusana:
 
  Uutiset ajalta:
  -
 
   
 
 Mediatiedot
 Information in English
 


Nuoret liikematkustajat asettavat elämyksellisyyden vakioitujen palvelujen edelle 23.01.2018
Asiakaskokemus ja teknologia ovat tämän päivän iskusanoja

Globaali liikematkatoimisto Carlson Wagonlit Travel (CWT) on kartoittanut kasvavan liikematkustajaryhmän, milleniaalien toiveita. Kun aikaisemmin tärkeää olivat kustannussäästöt ja vakioidut palvelut, nyt tärkeintä ovat asiakaskokemus ja teknologian mahdollistamat elämykset.

CWT on tutkinut erityisesti uuden sukupolven liikematkaajia ja huomannut, ett√§ liikematkustamiselta halutaan nyt samaa el√§myksellisyytt√§ kuin vapaa-ajan matkailultakin. Se tarkoittaa esimerkiksi Airbnb:n kaltaisten palveluiden ottamista mukaan tarjontaan hotellien lis√§ksi. Suomessa √§skeisill√§ Matkamessuilla vieraillut CWT:n teknologiajohtaja Amir Kirshenboim korostaa palveluiden toimivuutta. H√§nen mukaansa teknologia on keskeisin asia, jolla toimialalla voi erottautua. ‚ÄĚTeknologia mahdollistaa interaktiivisuuden, tehokkuuden ja paremman asiakaskokemuksen matkan varaamisesta alkaen. Tied√§mme asiakkaidemme tarpeet ja taustatiedot, joten koko matkan varaaminen onnistuu yhdell√§ klikkauksella,‚ÄĚ Kirshenboim sanoo.

Perusasioiden toimivuuden jälkeen on mahdollista tarjota elämyksellisyyttä tai tukea yksilöllisiä toiveita. Teknologian avulla pystytään myös varmistamaan, että matkustaja noudattaa työnantajan määrittelemiä matkustusohjeita. CWT:n kokemusten mukaan erot sukupolvien kesken korostuvat. Uudet sukupolvet eivät enää käytä puhelinta tai keskustele asiakaspalvelun kanssa. He käyttävät chat-palveluita ja jatkossa keinoälyä saadakseen haluamansa tiedon nopeasti. CWT keskittyykin tarjoamaan kaikki palvelunsa kanavariippumattomasti. Toisille palvelualusta on tietokoneen ruutu, toiselle se on sosiaalisessa mediassa vastaava botti.

Ryhmässä hauskuus tiivistyy

Kirshenboim muistuttaa, ett√§ liikematkustaminen ei ole hupimatkailua. Yrityksille on t√§rke√§√§, ett√§ matkustaminen on kustannustehokasta ja matkustajan turvallisuus on kunnossa, ja ett√§ palvelut pelaavat, vaikka jotakin sattuisi. Samalla yrityksille on entist√§ t√§rke√§mp√§√§ taata itselleen parhaat ty√∂ntekij√§t ‚Äď ja heille etuja. Ty√∂matkojen el√§myksellisyys on yksi sellainen.

‚ÄĚTutkimustemme mukaan l√§hes 80 prosenttia nuorista liikematkustajista kulkee ryhmiss√§. Heill√§ on useimmiten matkoillaan sama osoite, samat kaupungit, samat tapahtumat ja samankaltaiset intressit, joten miksi emme yhdist√§isi heit√§,‚ÄĚ Kirshenboim innostuu. Yksi uusista lis√§arvopalveluista liittyy juuri ryhmien ja yksil√∂iden yhdist√§miseen. ‚ÄĚJos kollegasi naapurimaasta on osallistumassa samaan kongressiin, applikaatio ilmoittaa siit√§, ja voit varata matkan vaikkapa samaan lentokoneeseen,‚ÄĚ Kirshenboim kuvailee.

Matkamessujen ammattilaispäivänä esiintynyt Amir Kirshenboim vastaa CWT:ssä noin 100 hengen tuotekehitystiimistä, joka työskentelee Tel Avivissa. (EH)




3 SEURAAVAA UUTISTA:

Air France-KLM:n pääjohtaja Jean-Marc Janaillacin hävisi palkkaväännöt 06.05.2018
CEO:n ura jäämässä lyhyeksi?

SAS:n suora lentoyhteys Oulusta Tukholmaan avataan marraskuussa 05.05.2018
Lisää lentoja myös Tampereelta ja Turusta

Matkatoimistot myönteisiä ajatukselle koulujen kesälomien siirrosta 03.05.2018
SMAL: Loma-ajan muutoksen yhteiskuntavaikutukset selvitettävä