Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Matkamessut 2024 partnerimaa on Espanja

Posted on 4.9.20234.9.2023 by Eero Havia

Matkamessut 2024 partnerimaa on Espanja. Tämä näkyy laajalla osastolla, lavaohjelmassa sekä tapahtuman markkinoinnissa ja tuo tunnelmaa tammikuiseen Helsinkiin 19.–21.1.2024. Torstai 18.1. on tapahtuman ammattilaispäivä.

Espanja sijoittuu suosituimpien ulkomaisten matkakohteiden joukkoon suomalaisten matkailijoiden keskuudessa maan monipuolisuuden ansiosta. Tarjolla on niin Välimeren kuin Atlantin rannikkoa, historiallista sisämaata kuin upeita saaristomaisemiakin. Tämä tekee Espanjasta houkuttelevan matkakohteen ympäri vuoden.

”Espanjan valikoituminen partnerimaaksi tuo meille merkittävää näkyvyyttä ja mahdollisuuden tarjota suomalaisille matkustajille tuoreita tietoja ja päivitettyjä vinkkejä vuoden 2024 matkaelämyksiin Espanjassa. Meille on erittäin tärkeää tuoda esille uusia kohteita, mutta näyttää myös miten perinteisemmät matkailukohteet uudistuvat”, sanoo Julio E. Jiménez Novella Espanjan matkailutoimistosta (kuva yllä).

Tilastokeskuksen mukaan tammi-huhtikuun 2023 aikana suomalaiset tekivät yhteensä 1,44 miljoonaa vapaa-ajan matkaa ulkomaille, joissa yövyttiin vähintään yksi yö. Näistä maa-kohtaisesti tarkasteltuna 300 000 vapaa-ajan matkaa suuntautui Espanjaan, mikä teki siitä markkinoiden suosituimman kohteen vuoden ensimmäiselle kvartaalille. Suomen Matkailualan liiton (SMAL) vuoden 2022 tilastojen mukaan Espanja sijoittui toiseksi vapaa-ajan matkapakettien suosikkikohteena 185 000 matkustajalla, joista noin 80 % valitsi Kanariansaaret kohteekseen.

”Espanja on Matkamessujen kävijöille suosikkikohde, jossa riittää nähtävää ja tekemistä ja jonka ruokakulttuurilla on matkailijoille tärkeä merkitys. Kattavan messunäkyvyyden ansiosta uskomme, että messuvieraat saavat uusia vinkkejä Espanjaan – entistä monipuolisempana ja tuoreempana matkakohteena. Olemme ilahtuneita siitä, että voimme tarjota espanjalaisille näytteilleasettajille tilaisuuden tavata matkailijoita messuilla kasvotusten”, lausuu Matkamessujen liiketoimintapäällikkö Noora Haatainen.

Vastuulliset matkailuelämykset, ruoka- ja perhematkailu sekä retkeily ja ulkoilma-aktiviteetit ovat Matkamessujen sisältöteemoja, jotka ovat tärkeitä myös näytteilleasettajiksi ympäri maailmaa saapuville lähes tuhannelle matkailuorganisaatioille ja -yrityksille. Partnerimaana Espanja toivookin sytyttävänsä suomalaisissa inspiraation tutustua paikallisten palveluiden vastuullisuusohjelmiin ja retkeilymahdollisuuksiin.

Lähde: Messukeskus

Vietnam Airlines

Uusimmat artikkelit

  • Helsinki-Vantaan 10-vuotinen kehitysohjelma onnistuneesti päätökseen 27.9.2023
  • YK:n maailman matkailupäivää vietetään 27. syyskuuta 27.9.2023
  • Lappiin lennetään talvella viidestätoista eri maasta 27.9.2023
  • Helsinki-Vantaalle avautuu kymmenen uutta myymälää 25.9.2023
  • Poliisi kutsuu testaaman uutta digitaalista matkustusasiakirjaa 23.9.2023

Tuoreimmat kommentit

  • Markus: Matkakaupan markkinoiden new deal koronan jälkeen – keiden käsiin elinkeino päätyy?
  • Markus: Verbaalivoimistelua koronan aikaan
  • Eero Havia: Lufthansa avasi Frankfurt-Helsinki -yhteyden
  • Mertsi Lindfors: Lufthansa avasi Frankfurt-Helsinki -yhteyden
  • carlos harri wager: Hotelli Crowne Plaza Helsinki – Hesperia uudistuu kevään 2020 aikana

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2023 Matkaviikko Kustannus