Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Tallink verkkokauppa kasvoi yli 500 % pandemiavuonna

Posted on 12.4.202112.4.2021 by Eero Havia


Tallink verkkokauppa on tehnyt huikean yli 500 prosentin kasvun vuodesta 2019 vuoteen 2020 sekä tehtyjen tilausten että liikevaihdon määrässä. Tallink verkkokaupassa on tällä hetkellä reilusti yli 15 000 yksittäistä tuotetta ja yli 700 eri tuotemerkkiä.

Suomalaiset asiakkaat tilaavat Tallink verkkokaupasta pääosin kosmetiikkaa, makeisia, vaatteita ja kotiin liittyviä tuotteita. Suomalaisten asiakkaiden suosituimmat tuotteet vaihtelevat sesonkien mukaan, mutta selkeästi suosituimmat brändit ovat Fazer, Rituals ja Marimekko.

”On hienoa, että myös suomalaiset asiakkaamme ovat löytäneet Tallink verkkokaupan. Näin suurta kasvua emme osanneet ennakoida, mutta saimme nopeasti kehitettyä prosessejamme ja palveluamme vastaamaan asiakkaidemme odotuksia. Asiakkaamme pystyvät esimerkiksi nyt käyttämään kertyneitä Club One kanta-asiakaspisteitään myös verkkokaupan ostoksiinsa. Pisteitä pystyy käyttämään myös alennettuihin tuotteisiin. Lisäksi avasimme 3.2.2021 uuden noutopisteen Länsisatamaan”, kertoo Tallink Silja Oy:n markkinointi- ja asiakaskokemusjohtaja Sari Sotkas.

Valikoimaa päivitetään jatkuvasti

Tallink verkkokaupan valikoimaa päivitetään jatkuvasti asiakkaiden toiveiden ja tarpeiden mukaisesti. Valikoimasta löytyy niin naisten kuin miesten kosmetiikkaa, vaatteita ja asusteita, lasten vaatteita ja asusteita, leluja, kodintarvikkeita, terveystuotteita sekä makeisia.

”Lisäsimme juuri valikoimaamme kolme uutta tuotemerkkiä: Björn Axén, Löwengrip ja Björk and Berries. Nyt kun moni ei ole päässyt tekemään ostoksia laivalle, on niitä tehty tiiviisti kotisohvalta, ja saatu näin omat suosikkikosmetiikat kätevästi lähimpään postiin toimitettuna”, Sotkas jatkaa.

Tallink verkkokauppa avattiin vuonna 2017 ja kasvua on ollut siitä asti tasaista, kunnes koronapandemian aikana tehtiin ennennäkemätön kasvupyrähdys. Suomen lisäksi tilauksia tehdään runsaasti Virossa. Suomalaisten, ruotsalaisten ja virolaisten tilausmäärien ennakoidaan vuonna 2021 olevan samalla tasolla.

”Verkkokauppa on monelle laivaostosten jatke. Jos oma lempituote sattuu loppumaan ennen seuraavaa risteilyä, on sujuvaa, edullista ja turvallista tilata tuote Tallink verkkokaupasta. Samalla saa kerrytettyä ja myös käytettyä kanta-asiakaspisteitä”, Sotkas sanoo.

Aamukahvit

Uusimmat artikkelit

  • Finnair peruu noin 110 lentoa IAU:n työtaistelutoimien takia 19. toukokuuta 18.5.2025
  • Matka 2026 messuja valmistellaan jo 17.5.2025
  • IAU:n lakko vaikeuttaa taas tuhansien lentomatkoja – koko matkailualan klusteri kärsii tilanteesta 16.5.2025
  • Qatar Airways julkisti historiallisen diilin: hankkii jopa 210 Boeing-laajarunkokonetta 15.5.2025
  • Uumen Hotels tuo budjettimajoituskapasiteettia Tampereen Finlaysonin alueelle 14.5.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus