Ulkomainosyritys Clear Channel tuo Helsingin Päärautatieasemalle uudet, isot digitaaliset näytöt aseman laiturialueelle pääsisäänkäynnin yläpuolelle.
Uudet näytöt ovat osa Helsingin Päärautatieaseman uudistusta, jossa myös rakennuksen sisäpihan palveluja ja viihtyisyyttä parannetaan ainutlaatuista rakennusperintöä kunnioittaen. Clear Channelin näytöt asennetaan asemalle juhannuksen tienoilla.
”Helsingin Päärautatieasema on Suomen vilkkain rakennus: sen läpi kulkee päivittäin jopa 250 000 ihmistä. 100-vuotiaasta Steissistä halutaan paikka, jossa kaupunkilaiset viihtyvät ja viettävät myös aikaa. Uudet digitaaliset näytöt sijaitsevat juna-aikataulujen vieressä, eli paikassa, johon monen matkustajan katse kohdistuu,” sanoo kiinteistöyksikön hankepäällikkö Jani Jääskeläinen VR:ltä.
Mainosnäytöt ovat osoitus Clear Channelin vahvasta panostuksesta ulkomainonnan digitalisointiin, jonka myötä Suomen kaupunkien katukuvissa mainospinnat muuttuvat yhä enenevässä määrin digitaalisiksi. Tämä mahdollistaa myös mainostajille entistäkin tehokkaamman mainosmedian hyödyntämisen.
Päärautatieaseman uudistuksesta kerrotaan tarkemmin esimerkiksi Päärautatieaseman verkkosivuilla www.paarautatieasema.fi.
Kaupunkilaisten elämää helpottavia innovaatioita
Tällä hetkellä Clear Channelilla on yhteensä yli 3400 digitaalista mainospintaa ympäri Suomen ja lisää on tulossa. Helsingin Päärautatieaseman lisäksi Clear Channel tuo myös Tampereen juna-asemalle oman suuren digitaalisen näytön ensi syksynä. Turussa puolestaan Clear Channel voitti kaupungin kilpailutuksen, minkä seurauksena yritys tuo Turun keskeisimmälle paikalle Kauppatorille kahdeksan uutta mainosnäyttöä kesän aikana.
”Olemme tuoneet ja tuomme jatkossakin digitaalisia ratkaisuja sinne, missä on muutenkin muutoksia käynnissä. Helsinki-Vantaan lentoasema, Helsingin Päärautatieasema ja Turun tori ovat tästä hyviä esimerkkejä. Tavoitteenamme on kehittää kaupunkiympäristöistä entistä viihtyisämpiä ja helpottaa kaupunkilaisten elämää, tuottaa palveluja ja tuottoja kaupungeille ja kumppaneillemme sekä tarjota mainostajille moderni kodin ulkopuolinen mainosmedia” sanoo kehitysjohtaja Lassi Tolonen Clear Channelilta.
Clear Channelin digitaaliseen kasvustrategiaan liittyykin vahvasti älykkäiden mainosrahoitteisten kaupunkiratkaisujen rakentaminen. Niiden myötä kaupunkilaisten elämä helpottuu ja yrityksille avautuu mahdollisuus uudenlaisiin mainospaikkoihin. Esimerkkeinä tällaisista toteutuksista ovat kaupunkipyörät, sähköautojen latauspisteet ja Agora-pakettiautomaatit, joista kaksi viimeksi mainittua ovat ainutlaatuisia suomalaisia innovaatioita.
Ulkomainonta osaksi muuta digitaalista mediaa
Digitaalinen ulkomainonta tuo mainostajille lisää joustavuutta ja tehokkuutta muun muassa dynaamisuuden ja interaktiivisuuden avulla. Digitaalisuus lisää sisältöjen elämyksellisyyttä ja tuo uusia mahdollisuuksia tarinankerrontaan. Digisisältöjä voidaan myös paremmin kohdentaa halutuille yleisöille ja niiden avulla voidaan aktivoida kuluttajakäyttäytymistä.
Digitalisoimalla ulkomainontaa Clear Channel haluaa digitaalisen ulkomainonnan edelläkävijänä mahdollistaa entistä joustavammat ja vaikuttavammat mainosratkaisut mainostajille.
”Valtaosa asiakkaistamme suosii digitaalisen ulkomainonnan käyttöä. Haluamme kuitenkin edelleen muistuttaa suomalaisia markkinoinnin ammattilaisia, että digitaalinen ulkomainonta tulisi mieltää yhdeksi digikanavaksi, vaikka somekanavien rinnalle. Kannustamme ottamaan digitaalisen ulkomainonnan osaksi digitaalisten mediakanavien markkinointisuunnitelmaa,” toteaa myyntijohtaja Ville Bergman Clear Channelilta.