Viking Linen uuden lippulaivan Viking Gloryn vastaanotto ja alukselle yhteensä tehtyjen varausten määrä 350 000 varattua matkaa, on ylittänyt varustamon odotukset. Jo ensimmäisen liikennöintikuukauden aikana, Viking Line vahvisti markkinaosuuttaan yli 70%:iin Turku-Ahvenanmaa-Tukholma -reitillä. Yli 70 000 henkilöä matkusti uudella aluksella maaliskuun aikana. Melkein 280 000 matkustajaa on tämän lisäksi tehnyt varauksen ja odottaa matkaansa.
Viking Glory aloitti liikennöintinsä maaliskuun 1. päivänä Turku–Ahvenanmaa– Tukholma-reitillä. Alus on varustamon mukaan yksi ilmastoviisaimpia maailmassa ja tarjoaa matkustajilleen ensiluokkaisia mukavuuksia sekä laajan valikoiman elämyksiä. Yli 70 000 matkustajaa on ehtinyt nauttia aluksen suurten ikkunoiden suomista upeista näköaloista, maailman kauniimmassa saaristossa.
Alusta lanseerattaessa oli epävarmuus siitä, miten pandemia vaikuttaa matkustukseen. Mutta sekä kiinnostus, että myynti ovat ylittäneet kaikki odotukset ja lippujen tultua varattaviksi, on pian 350 000 matkustajaa jo tehnyt matkavarauksensa Viking Glorylle.
”Viking Glorylla emme tarjoa pelkästään uutta risteilykonseptia, vaan pikemminkin täydellisen kansainvälisen risteilyelämyksen Itämerellä. Monet asiakkaistamme ovat verranneet kokemustaan laivalla moderniin suurkaupungin hotelliin, josta löytyvät loungebaarit, pianistit, jazztriot ja uudenajan dj:t. He toteavat meidän luoneen Itämerelle jotain kokonaan uutta ja se on hieno tunnustus meille”, sanoo Viking Linen tiedotusjohtaja Johanna Boijer-Svahnström.
Matkustusrajoitusten poistuttua on nähtävissä lisääntyvää kiinnostusta risteilyille, mökki- ja hotellipaketeille sekä Ruotsissa että Ahvenanmaalla.
”Pitkän ja haastavan ajanjakson jälkeen olemme huomanneet kiinnostuksen risteilyille ja lähialueiden lomamatkoille lisääntyneen ja alamme vähitellen lähentyä normaalitilannetta. Tämä on erityisen ilahduttavaa nyt Ahvenanmaan juhlistaessa 100-vuotista itsehallintoaan tänä vuonna. Koko Ahvenanmaa täyttyy erilaista juhlallisuuksista keväällä ja kesällä. Musikaaleista, näyttelyistä ja konserteista löytyy vähintäänkin 100 hyvää syytä Ahvenanmaan vierailulle”, jatkaa Viking Linen tiedotusjohtaja Johanna Boijer-Svahnström.
Kuva yllä: Viking Glory – kuvaaja: Stefan Kronberg