American Express Global Business Travel (GBT) on solminut uuden globaalin NDC-sisältöä koskevan sopimuksen Lufthansa Groupin lentoyhtiöiden eli Austrian Airlinesin, Lufthansan, SWISSin ja Brussels Airlinesin kanssa.
Sopimuksen mukaan GBT:n asiakkailla tulee olemaan lisämaksuton pääsy kaikkeen Lufthansa Groupin lentoyhtiöiden NDC-sisältöön jakelukanaviensa kautta. Sopimus koskee kaikkia kanavia, myös online-varauspalveluita, jotka ovat hankkineet NDC-sisältöä GDS-jakelukanavien kautta.
GBT:n Chief Revenue Officer Michael Qualantone, sanoo: “GBT on jälleen kärjessä solmimassa jakelusopimuksia asiakkaidemme puolesta. Tällä yhteistyöllä GBT, Lufthansa Groupin lentoyhtiöt ja jakelukanavat ovat ottaneet tärkeän edistysaskeleen tarjoamalla liikematkustajille NDC-sisältöä helpolla ja vertailtavalla tavalla. Samalla GBT voi edelleen tarjota asiakkaidemme haluamia palveluita mahdollisimman vähillä ylimääräisillä kustannuksilla ja lisämaksuilla. NDC on suunniteltu tuottamaan uutta, innovatiivista sisältöä ja parantamaan matkustajakokemusta. Siksi haluamme tehdä yhteistyötä Lufthansa Groupin lentoyhtiöiden ja jakelukanavien kanssa tuodaksemme tämän sisällön asiakkaillemme ja matkustajillemme.”
Sopimus tarkoittaa, että Lufthansa Groupin lentoyhtiöiden NDC-tarjonta tulee saataville jakelukanavien kautta online-varauspalveluihin ja matka-asiantuntijoille. Kun koko hintatarjonta on yhdessä ympäristössä, matkustajat ja matkanvaraajat voivat saumattomasti vertailla, varata ja muuttaa matkojaan haluamassaan varauskanavassa.
Kun GBT, Lufthansa Groupin lentoyhtiöt ja jakelukanavat integroivat teknologia-alustansa, GBT:n asiakkaat saavat käyttöönsä Lufthansa Groupin lentoyhtiöiden kilpailukykyisimmän ja houkuttelevimman hintavalikoiman. Käyttöönoton ensimmäinen vaihe keskittyy Lufthansa Groupin lentoyhtiöiden Light-hintoihin ja kelluvaan hinnoitteluun, jotka tulevat tarjolle GBT:n online-varauspalveluun Neoon alkuvuodesta 2021 ilman lisämaksuja. GBT ja Lufthansa Groupin lentoyhtiöt jatkavat tästä matkustajakokemuksen parantamista kaikissa kanavissa ja uuden NDC-sisällön tuomista asiakkaille. Kiinnostuneiden Travel Managerien ja matkustuksesta vastaavien kannattaa kysyä omalta online-varauspalvelultaan sen NDC-aikataulusta.
Qualantone jatkaa: “Olemme iloisia siitä, että Lufthansa Groupin lentoyhtiöt ovat ryhtyneet yhteistyöhön löytääkseen kaikkia osapuolia hyödyttäviä jakeluratkaisuja. Meidän tavoitteenamme on edelleen tuoda lisäarvoa asiakkaillemme, parempaa saatavuutta hintoihin ja parempia ostoskokemuksia skaalautuvassa varaus- ja palveluympäristössä. GBT ja Lufthansa Groupin lentoyhtiöt haluavat antaa positiivisen esimerkin varmistamalla, että NDC keskittyy edelleen asiakasarvoon. Varsinkin nykyisessä tilanteessa koko matkustus- ja ilmailusektorin tavoitteet ovat yhteneväiset.”
Heike Birlenbach toimii Senior Vice President Sales -roolissa Lufthansa Groupin lentoyhtiöverkostossa ja Chief Commercial Officerina Lufthansa Airlinella. Hän toteaa: “Tämä NDC-kumppanuus GBT:n kanssa edistää nykyaikaista lentojen vähittäismyyntiä asiakkaidemme eduksi. Yhdessä voimme tarjota asiakkaillemme pääsyn parhaimpiin NDC Smart Offer -hintoihin ja samalla vahvistaa tuoteinnovaatioidemme käyttäjäkokemusta kaikille ketjussa mukana oleville kumppaneillemme. Näin Lufthansa Groupin lentoyhtiöt ja GBT voivat tuoda konkreettista arvoa ja tasoittaa tietä tarkoituksenmukaiselle yhteistyölle tulevaisuudessa.”
Tamur Goudarzi Pour toimii Senior Vice President Revenue Management & Distribution -roolissa Lufthansa Groupin lentoyhtiöverkostossa ja Chief Commercial Officerina SWISSillä. Hän lisää: “Sopimuksemme GBT:n kanssa on tärkeä virstanpylväs NDC-sisällön tuomisessa liikematkustajille. Olemme iloisia, että GBT liittyy mukaan edistämään monipuolista jakelumaisemaa ja että voimme täyttää GBT:n kumppanitarpeet. Itse asiassa tämän sopimuksen myötä kaksinkertaistamme pitkän aikavälin NDC-strategiamme jopa nykyisessä ympäristössämme, kun lisäarvon tuominen asiakkaille edistyneen teknologian avulla on osoittautunut entistä tärkeämmäksi.”