Arctic Design Weekillä järjestetään 21.-22. maaliskuuta kansainvälinen elämyspalveluiden myyntitapahtuma AAWA 2022, joka toteutetaan hybridinä eli yhtäaikaisesti live- ja online -tapahtumana. Lappilaisten matkailupalvelujen tuottajat ja kansainväliset matkanjärjestäjät yhteen tuovan workshopin järjestää Visit Rovaniemi yhdessä ToolBox Consulting Oy:n kanssa.
Maailman pohjoisimman designviikon aloitusmaanantaina ja -tiistaina Rovaniemi saa isännöidäkseen kansainvälisen elämysmatkailun AAWA 2022 -myyntitapahtuman, johon on osallistumassa ostajia 25 eri maasta. Matkanjärjestäjistä 39 osallistuu tapahtumaan paikan päällä ja 61 etänä verkossa.
”Olemme saavuttaneet tavoitteemme, joka oli saada vähintään 30 ostajaa matkustamaan paikan päälle Rovaniemelle ja 40-50 ostajaa etänä. Valitettavasti koronan lisäksi Ukrainan tilanne on vaikuttanut muutaman ostajan lähtöpäätökseen ja matka on vaihtunut online-osallistumiseen”, kertoo tapahtumaa yhteistyössä Visit Rovaniemen kanssa järjestävän Toolbox Travel Oy:n toimitusjohtaja Kari Halonen.
Järjestäjät ovat joka tapauksessa todella iloisia siitä, että saavat vihdoin järjestää livenä merkittävän elämysmatkojen myyntitapahtuman.
”Matkanjärjestäjät ovat hyvin innostuneita tapaamaan lappilaisia ja pohjoissuomalaisia matkailuyrityksiä Rovaniemellä. Myyntitapahtumaan liittyy myös kuusi pre- tai post-matkaa, joilla ostajat pääsevät kokemaan itse lappilaisia matkailuelämyksiä seudun matkakohteissa”, Halonen kertoo.