Julkisuudessa 22.09.2022 olleiden tietojen mukaan matkatoimisto Detur ei ole kyennyt maksamaan Turkissa matkalla olevien asiakkaiden majoitusta, kerrotaan Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) tiedotteessa. Matkalla olevat asiakkaat ovat saaneet kehotuksen maksaa majoituksesta itse, vaikka he ovat jo maksaneet hotellin osana matkapakettia. KKV on pyytänyt Deturilta selvitystä tilanteesta välittömästi.
Ongelma koskee suomalaisten lisäksi myös muita Deturin pohjoismaisia asiakkaita. KKV selvittää asiaa myös yhdessä pohjoismaisten viranomaisten kanssa. Deturin toimintaa harjoitetaan Ruotsista ja näin ollen myös yhtiön vakuudet ja vakuuksia valvova viranomainen on Ruotsissa.
Matkailijoiden tai pian matkalle lähtevien kannattaa odotella lisätietoja. Kerromme verkkosivuillamme tilanteesta lisää heti kun tarkempia tietoja on saatavilla, tiedotetaan KKV:stä.