Economy-hotellisegmentti on Euroopan hotellialan nopeimmin kasvava segmentti. Vastatakseen uuden sukupolven hotellivieraiden odotuksiin Scandic avaa ensimmäisen Scandic Go -hotellinsa. Scandic Go on fiksu ja vastuullinen hotellikonsepti hyvään hintaan.
Scandic Go pyrkii economy-hotellisegmentin markkinajohtajuuteen Pohjoismaissa. Tavoitteena on myös laajentaa hotellikonseptia Pohjoismaiden ulkopuolelle. Ensimmäinen Scandic Go -hotelli avautuu Tukholmaan syyskuun alussa.
Economy-segmentti on kasvanut viime vuosina ja sen odotetaan kasvavan entisestään muuttuneen matkustuskäyttäytymisen ja -mieltymysten myötä. Economy-segmentti ei ole Pohjoismaissa kasvanut yhtä paljon kuin muissa Euroopan maissa. Sen osuus hotellimarkkinoista on alle viisi prosenttia, kun taas muualla Euroopassa se on 15 prosenttia. Scandic Go tuo nyt myös Scandicin tähän nopeasti kasvavaan segmenttiin. Yhtiön tavoitteena on olla tässä markkinajohtaja.
”Nopeasti kasvava economy-segmentti on loistava ja ainutlaatuinen mahdollisuus vahvistaa edelleen tarjontaamme vastaamaan hotellivieraiden nopeasti muuttuvia odotuksia. Scandic Go varmistaa meille johtavan aseman segmentin kehittämisessä Pohjoismaissa – ja näen suuria laajentumismahdollisuuksia myös pohjoismaiden ulkopuolella”, sanoo Jens Mathiesen, President & CEO, Scandic Hotels.
Scandic Go tarjoaa fiksuja majoitusratkaisuja keskeisillä sijainneilla kaupunkien keskustoissa, hyvään hintaan. Hotellissa on raikas, viihtyisä ja vastuullinen design, ja kaikki olennainen sisältyy vierailuun. Hotellivieras voi nauttia huolella valitusta ruoka- ja juomatarjonnasta, aamiaisvaihtoehdoista sekä huone-elämyksistä täyden palvelun ravintolan, kuntosalin ja kokoustilojen sijaan.
”Scandicin 270 hotellia tarjoavat jo laajan valikoiman hotellimarkkinoiden keski- ja ylemmän tason segmenteille. Siksi Scandic Go on täydellinen lisä uuden ja hintatietoisemman kohderyhmän tavoittamiseen. Tämä uusi tuotemerkki ja hanke vahvistavat kasvupotentiaaliamme entisestään, ja näen erinomaiset mahdollisuudet avata Scandic Go -hotelleja noin 50 kaupungissa markkinoillamme”, Mathiesen jatkaa.
Scandic Go tuo markkinoille kompaktimpia huoneita ja pienempiä hotelliauloja ja yleisiä tiloja kuin Scandicin muissa täyden palvelun hotelleissa. Nykyisten valikoitujen hotellien muuntamisen lisäksi tuotemerkkiä on tarkoitus kasvattaa ensisijaisesti uusilla kiinteistöillä ja yrityskauppojen kautta. Scandic Go:n odotetaan kasvattavan Scandicin portfoliota 1 000–1 500 huoneella per vuosi.
Scandic Go -tuotemerkki esiteltiin ensimmäisen kerran vuonna 2020, mutta konseptin käyttöönotto viivästyi pandemian takia. Nyt yhtiössä valmistaudutaan kesän jälkeiseen avaukseen. Ensimmäinen Scandic Go -hotelli avautuu Tukholman keskustassa Upplandsgatanilla sijaitsevaan nykyiseen Scandic-hotelliin.