Visit Finlandin uusin Find your inner Finn – Master in Happiness –kampanja esittelee maailmalle Suomen matkailun vahvuuksia, luonnonläheistä elämäntapaa ja onnellisuustaitoja. Ensi kesäkuussa joukko kansainvälisiä matkailijoita sukeltaa suomalaisuuteen osallistumalla Järvi-Suomessa pidettävälle onnellisuuskurssille. |
Maaliskuun alussa alkanut kampanja on herättänyt ennennäkemättömän kiinnostuksen ja keskustelun maailmalla. Kampanjassa kannustettiin ulkomaisia matkailijoita hakemaan mukaan nelipäiväiselle onnelllisuuskurssille Suomeen. Kurssille saatiin peräti 150 000 hakemusta yli 190 eri maasta. Yli 20 000 ihmistä myös toteutti hakemuksessa pyydetyn sosiaalisen median haasteen. ”Kampanjan saavuttama huomio ja hakemusten määrä ylittivät kaikki odotuksemme. Suomi valittiin kuudennen kerran peräkkäin maailman onnellisimmaksi maaksi. Tämä ilouutinen lisäsi kierroksia entisestään. Kiinnostus Suomeen matkailukohteena on selkeästi kasvussa”, kertoo Visit Finlandin markkinoinnista vastaava johtaja Heli Jimenez. Suomi otsikoissa ja somessa Kampanjaa koskevia haastattelupyyntöjä on virrannut Visit Finlandille ympäri maailmaa. Monet tunnetut mediat, kuten CNBC, CBS News ja Forbes ovat kirjoittaneet Suomesta ja kampanjasta, ja lehdistöosumia on kertynyt jo tuhansia. ”Vetoapua on saatu myös yllättäviltä tahoilta. Esimerkiksi vaikuttaja Kourtney Kardashian jakoi kampanjan sisältöä omalla Instagram-tilillään 216 miljoonalle seuraajalleen”, Jimenez kertoo. Moni media on ilmaissut myös kiinnostuksensa tulla seuraamaan onnellisuuskurssia paikan päälle. Jimenez kertoo, että tavoitteena on kuitenkin ensisijaisesti rauhoittaa päivät ainutlaatuiseksi ja vaikuttavaksi elämykseksi osallistujille. Onnea voi opetella ja jakaa Visit Finland on rakentanut matkailumarkkinointia suomalaisen luonnonläheisen elämäntavan ja onnellisuuden ympärille jo pidemmän aikaa. Suomen vahvuuksina tuodaan esiin lumoavia metsiä, järviä, saaristoa sekä puhdasta ilmaa, tilaa ja hiljaisuutta. Nelipäiväinen onnellisuuskurssi rakentuu suomalaiseen luontoon ja kulttuuriin liittyviin teemoihin ja valmentajina toimii inspiroivia henkilöitä. ”Uskomme, että onnellisuus on taito, jota voi oppia ja jakaa, ja siksi olemme myös ensimmäinen maa, jolla on oma onnellisuuskurssi. Kesällä pieni joukko matkailijoita pääsee kokemaan ainutlaatuisen elämyksen ja jakamaan tämän kokemuksen omille verkostoilleen. Tämän jälkeen Masterclass of Happiness jatkuu kaikille avoimena, elämyksellisenä sisältösarjana”, Jimenez lupaa. MASTERCLASS OF HAPPINESS Masterclass of Happiness pidetään kesäkuussa Kuru Resortissa, Rantasalmella. Onnelliskurssille on valittu hakemusten perusteella 14 matkailijaa eri puolilta maailmaa. Elämys kestää neljä päivää ja on valituille matkailijoille ilmainen.Valmentajat ja valitut matkailijat julkistetaan kampanjasivuilla myöhemmin toukokuussa. Kuva yllä: Sauna on yksi Suomen matkailun ainutlaatuisista myyntivalteista |