Mauritius Tourism Promotion Authority (MTPA) sekä lentoyhtiö Air Mauritius järjestivät Helsingin hotelli Clarion Mestarissa 18. marraskuuta infoillan, jossa tuota etäistä ja eksoottista saarivaltiota tehtiin tutummaksi suomalaisen matkakaupan ammattilaisille. Koollekutsujana oli Aviareps.
Hieman yli 2000 km2:n saari on historiassaan kokenut hollantilaisen jakson (1598-1710), ranskalaisen jakson (1715-1810) ja tämän jälkeen brittiläisen vaiheen, kunnes maa itsenäistyi 12.3. 1968. Kukin historian vaihe on jäätänyt jälkiä nykyiseenkin Mauritiukseen.
MTPA:n Belinda Udhin (kuva yllä) painottikin, että Mauritius on paljon muutakin kuin hienoja hiekkarantoja. ”Tarjoamme kulttuuria, neljän uskonnon vaikutusta, MICE-mahdollisuuksia, seikkailuaktiviteetteja mm. sukellusta tai pyöräilyä, golfia, wellness- ja kylpylätarjontaa, ostoksia ja UNESCOn maailmanperintöasioita”, sanoin Belinda ja jatkoi: ” Yksi viikko on aivan liian lyhyt aika”.
Air Mauritius lentää Euroopan suurille kentille Pariisin ja Lontooseen, joten kun heidän kyydissään aikoo matkustaa, on tutkittava liityntäyhteydet Suomesta po. lentoasemille. Air Mauritius tekee co-share yhteistyötä mm. Air Francen kanssa.
Paikalla Helsiongissä hotelli Clarion Mestarissa oli useakymmenpäinen joukko matkakaupan ammattiväkeä, joista varsin monille Mauritius oli jo entuudestaan tuttu. Paikalla nähtiin myös Mauritiuksen kunniakonsuli Suomessa, mainosmies Claes-Henrik ’Poppe’ Taucher.