Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Turespaña käynnistää uuden kampanjan “Think You Know Spain? Think Again”

Posted on 1.7.20251.7.2025 by Eero Havia
Turespaña käynnistää uuden kansainvälisen mainoskampanjan “Think You Know Spain? Think Again”.  Tämä on Turespañan ensimmäinen kampanja, joka esittelee Espanjan tuntemattomampia ja yllättävämpiä puolia edistäen samalla kestävää matkailua.
Tavoitteena on vahvistaa Espanjan asemaa ihanteellisena kohteena slow travel -matkailulle eli matkustustavalle, jossa maan kulttuuriin ja luontoon tutustutaan kiireettömästi ja paikallisyhteisöjä kunnioittaen.  Kampanja on toteutettu yhteistyössä kahdentoista Espanjan autonomisen alueen kanssa ja kuvattu yli 60 eri kohteessa.
Kohdemarkkinoita ovat 21 maata Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Latinalaisessa Amerikassa. Kampanjan arvioidaan tavoittavan yli 47 miljoonaa potentiaalista matkailijaa keräten yli 50 miljoonaa katselukertaa.


Uusi tapa kokea Espanja

Espanjan matkailuinstituutti Turespaña lanseerasi 26. kesäkuuta uuden kansainvälisen mainoskampanjansa ”Think You Know Spain? Think Again”.  Kampanja vastaa Turespañan uusiin markkinointitarpeisiin ja nykyisiin matkailun ja yhteiskunnan haasteisiin, joissa pohditaan matkailun kasvun rajoja ja sen vaikutuksia matkakohteisiin. Kampanja tukee Espanjan valtion ”España Turismo 2030” – matkailustrategiaa, tähdäten kestävän, vastuullisen ja paikallisyhteisöille hyödyllisemmän matkailumallin kehittämiseen.

Kampanjan tarkoituksena on asemoida Espanja ihanteellisena kohteena slow travel -matkailulle. Tavoitteena on houkutella matkailijoita sesonkien ulkopuolella vähemmän tunnettuihin kohteisiin ja pidemmille vierailuille, mikä tukee kestävän matkailun kehittämistä Espanjassa. Samalla pyritään vahvistamaan Espanjan tunnettuutta vastuulliseen matkailuun sitoutuneena matkakohteena.Turespaña aikoo investoida noin 30 miljoonaa euroa markkinointiin ja mainontaan seuraavan kolmen vuoden aikana.

Kampanja on kuvattu viiden viikon aikana eri puolilla Espanjaa. Sen päähenkilöinä nähdään kolme erilaista matkailijatyyppiä: yksin matkustava nuori aikuinen, lapsiperhe ja lapseton pariskunta. Kampanjaan sisältyy useita videoita, jotka on suunniteltu digitaalisia kanavia ja sosiaalista mediaa varten.
Kampanjan slogan “Think You Know Spain? Think Again” haastaa katsojat kyseenalaistamaan käsityksensä Espanjasta ja tutustumaan sen yllättäviin ja vähemmän tunnettuihin puoliin. Tämä on myös ensimmäinen kansainvälinen Turespañan kampanja, joka on toteutettu yhteistyössä maan autonomisten alueiden kanssa sekä tuotannon että kansainvälisen jakelun osalta. Kuvaukset on tehty 12 autonomisella alueella ja yli 60 eri kuvauspaikassa.

Kampanjan ensimmäinen vaihe käynnistyi kesäkuussa sosiaalisen median kanavissa (Instagram, YouTube, TikTok), ja kohdistuu 21 markkinaan Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Latinalaisessa Amerikassa. Lisäksi kampanjaan sisältyy yhteismarkkinointia kuvauksissa mukana olleiden autonomisten alueiden kanssa. Kampanjan arvioidaan tavoittavan yli 47 miljoonaa matkailijaa, saavuttaen yli 50 miljoonaa katselukertaa ja 29 miljoonaa katseluminuuttia.
Kampanja ohjaa liikennettä erityiselle kampanjasivustolle 
https://www.spain.info/en/thinkyouknowspain,
jolta löytyy interaktiivinen kampanjavideo ja päähenkilöiden matkareitit. Sivustolla odotetaan vierailevan noin 230 000 kävijää.

Lähde: Turespaña 

Uusimmat artikkelit

  • SAS tilaa 55 Embraer E195-E2-konetta 1.7.2025
  • Matkustatko kovan helteen maahan? Näin tunnistat kehon liiallisen lämpenemisen 1.7.2025
  • Turespaña käynnistää uuden kampanjan “Think You Know Spain? Think Again” 1.7.2025
  • IAU:n työtaistelu: Finnair peruu taas noin 100 lentoa keskiviikkona 2. heinäkuuta 1.7.2025
  • Oman Air liittyi oneworld -allianssiin 30.6.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus