Hotelli liittyi osaksi Marriottin Tribute Portfolio -brändiä.
Voimakasta kasvua tavoitteleva Primehotels Oy ja maailman suurin hotelliyhtiö Marriott International tekevät näin suomalaista matkailuhistoriaa. Hotelli ja sen myötä Helsinki pääsee ensimmäistä kertaa Marriottin 110 miljoonan kanta-asiakkaan jakeluverkostoon.
Marriott Internationalin mukaan yhtiö on jo pitkään etsinyt Helsingistä kumppanuuskohdetta, jolla olisi vahva oma identiteetti ja kytkös paikalliseen historiaan. ”Parempaa kohdetta kuin tämä entinen vankila, jossa on kaupungin paras palvelu, on vaikea kuvitella”, Markus Lehnert, Marriott Internationalin Regional Vice President toteaa.
Suomen parhaaksi boutique -hotelliksi valitun Hotel Katajanokan teema ”Escape the Ordinary” säilyy muutoksessa ennallaan. Hotellin uusi virallinen nimi on Hotel Katajanokka, a Tribute Portfolio Hotel.
Primehotels Oy panostaa lähivuosina vahvasti kasvuun. Yhtiöllä on jo nyt 5 toiminnassa olevaa hotellia Suomessa ja määrä kasvaa lähivuosina yli 100 %:lla. ”Meillä on pelkästään Helsingin alueella suunnitteilla 5-10 uutta hotellia”, Primehotelsin toimitusjohtaja Tomi Peitsalo kertoo. ”Olemme jo tehneet esisopimuksen kolmen uuden hotellin liittämiseksi Marriott Internationalin eri brändeihin”.
Kasvu ei kuitenkaan synny yksinomaan uusista kohteista. ”Tärkeintä on hyvä työntekijäkokemus.” Peitsalo linjaa. ”Maailmanmatkaajien rima on todella korkealla. Parasta asiakaskokemusta ei voi tarjota, elleivät työntekijät ole sitoutuneita ilahduttamaan vieraitamme joka päivä.”