Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

SAS Airline ottaa käyttöön uuden jakelumallin

Posted on 14.6.200229.12.2018 by Eero Havia

Nettohintoja aletaan soveltaa Skandinaviassa

SAS Airline ottaa käyttöön uuden jakelumallin Skandinaviassa (Ruotsi, Norja ja Tanska) 1.1.2003 alkaen. Lentoyhtiö soveltaa tällöin nettohintoja. Hintoja alennetaan ennen hintoihin sisällytettyjen komissioprosenttien verran, kerrotaan SAS:sta.

Sekä SAS Airline että matkatoimistot ryhtyvät samalla perimään palvelumaksua asiakkailta. Tämä on jo useiden skandinaavisten matkatoimiston käytäntö nykyisellään.

Vuoden vaihteesta alkaen SAS-lennon hinta vaihtelee asiakkaan myynytikanava- ja palvelutasovalinnan mukaan. SAS Airlinen internetistä ostettu matka tulee halvemmaksi kuin vastaavasti puhelinmyynnistä ostettu.

”Matkatoimistot ovat SAS Airlinen suurin ja tärkein myyntikanava. Panostamme pitkäaikaiseen yhteistyöhön heidän kanssaan”, sanoo SAS Airlinen myyntitoiminnoista vastaava johtaja Sören Jespersen. ”On ilahduttavaa, että suurin osa liikekumppaneistamme tukee uutta jakelumalliamme.” (EH)

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Uusimmat artikkelit

  • Turespaña käynnistää uuden kampanjan “Think You Know Spain? Think Again” 1.7.2025
  • IAU:n työtaistelu: Finnair peruu taas noin 100 lentoa keskiviikkona 2. heinäkuuta 1.7.2025
  • Oman Air liittyi oneworld -allianssiin 30.6.2025
  • EU säätämässä käsimatkatavaran lisäveloituksista lennoilla 30.6.2025
  • Pyhtään Stockfors on oiva päiväretken kohde eteläisessä Suomessa 29.6.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus