Tuotteiden laatu, palvelu liikkeessä ja ammattitaito voittajan vahvuudet
Vuotuinen Taloustutkimus Oy:n tekemä Suomen johtavien autovuokraamoiden yrityskuvaselvitys osoittaa vuonna 2004 ykköspaikan jo yhdeksännen kerran peräkkäin Hertzille. Tutkimuksen kohderyhmänä olivat yrityspäättäjät. Vastaajia koko tutkimuksessa oli 1477. Aurovuokraamo-toimialaa arvioi 652 vastaajaa. Mukana tutkimuksessa olivat toimialalta seuraavat yritykset: Avis, Budget, Europcar, Hertz, Scandia Rent, Toyota Rent ja Transvell.
Tutkimuksessa arvioitiin autovuokraamoalan yritysten tuntemista ja toiminnan arvioimista yleisellä tasolla sekä 10 eri yrityskuvatekijän suhteen.
Hertz sai johtopaikan kokonaistunnettuuden alueella. Vastaajia pyydettiin antamaan myös kouluarvosana 4-10 tuntemilleen yrityksille. Parhaan yleisarvosanan, 8.09 sai niinikään Hertz. Yli kahdeksikon arvosanoja pidetään erinomaisina tämäntapaisissa tutkimuksissa. Koko toimialan keskiarvoksi muodostui myös varsin hyvä 7.77.
”Meille tutkimus osoitti, että olemme tehneet oikeita asioita”, sanoo Suomen Hertzin toimitusjohtaja Seppo Sariola. ”Olemme olleet tutkimuksen kärjessä niin pitkään kuin niitä on tehty. Tärkeintä meille on se, että saamme parhaat arvosanat asiakkailtamme, jotka ovat käyttäneet palvelujamme. He ovat parhaat asiantuntijat arvioimaan toimintaamme.”
Sariola sanoo, että Hertz ei aio jäädä tyytyväisenä myhäilemään vuoden 2004 tutkimuksen tuloksia. ”Saamamme arvosanat ovat niin korkeaa tasoa, että joudumme koko ajan juoksemaan säilyttääksemme ne edes samana seuraavassa tutkimuksessa, mutta me pyrimme tekemään hyvästä autovuokraamosta vieläkin paremman.” (EH)