New York Festival of Advertising arvosti ideaa
Viime elokuusta alkaen 40:n Lufthansan koneen nokkaa on koristanut mustavalkoinen jalkapallokuvio juhlistamassa ensi kesänä Saksassa pelattavia jalkapallon MM-kisoja.
Tämä markkinointi-idea palkittiin New Yorkin tammikuisilla mainosfestivaaleilla hopealla sarjassa ”World Medal for Marketing Effectiveness”.
Kansainvälinen tuomaristo piti ideaa yksinkertaisuudessaan nerokkaana tapana tuoda julki Lufthansan ja jalkapallon välinen yhteys. Lufthansa on Deutsche Fussball Verbundin (Saksan jalkapalloliiton) ja Saksan maajoukkueen virallinen yhteistyökumppani ja tukija.
Jalkapallokuviolla maalattuja koneita on kaikissa Lufthansan konetyypeissä ja sellaisen voi nähdä myös Helsinki-Vantaan lentoasemalla, mistä Lufthansalla on yhteensä seitsemän päivittäistä vuoroa Saksaan. (EH)