Päätös: yksi yhteinen lentoyhtiöbrändi
Viime huhtikuusta saakka samassa SN Airholdingin omistuksessa olevat lentoyhtiöt SN Brussels Airlines ja Virgin Express ovat hyväksyneet belgialaiselle lentoyhtiökonsernille uuden strategian, jonka on laatinut syksyllä 2005 asetettu johtotason työryhmä.
Tähänastiset erilliset brändit on päätetty yhdistää lähitulevaiuudessa. Uusi nimi ja yhtiön identiteetti, visuaalinen ulkonäkö jne. julkistetaan sopivana lähitulevaisuuden ajankohtana.
Uusi lentoyhtiö tulee tukeutumaan kahteen tuotteeseen: hintaherkälle segmentille tarjottavaan perustuotteeseen sekä ajankäytöstään tarkalle, joustoa ja mukavuutta haluavalle segmentille suunnattuun tasokkaaseen lentotuotteeseen.
Nykyistä lentoverkostoa Euroopassa yhä optimoidaan. Kaukolentoja on tarkoitus jatkossa lentää myös muille kuin Afrikan mantereelle. Kalustoneuvottelut leasaajien ja valmistajien kanssa ovat jo käynnistyneet.
Jakelussa uusi yhtiö tulee hyödyntämään sekä matkakaupan palveluita että suorajakelukanavia.
Organisaatiot ja kaksi johtotiimiä tullaan yhdistämään yhdeksi rakenteeksi, jonka johtoon asettuu CEO Neil Burrows.
”Monet yhdistymistoimista voidaan toteuttaa jo kuuden – kahdentoista kuukauden kuluessa, mutta koneiden vaihdon aikataulut riippuvat toimittajista ja markkinoista. Molempien yhdistyvien lentoyhtiöiden työntekijöiden on määrä muuttaa yhteen pääkonttorirakennukseen niin pian kuin suinkin”, kerrotaan yhtiöistä. (EH)