Yhtiö julkaisee erillisen kaukomatkaesitteen
Finnmatkat avaa talven 06/07 matkamyynnin jo 27. huhtikuuta klo 07.00. Toimitusjohtaja Riitta Vermas perustelee yhä varhaisempaa myynnin aloitusta erityisesti kaukomatkojen aikaistuvalla kysynnällä. Yhtiö julkaisee nyt ensimmäisen kerran erillisen kaukomatkaesitteen 21.4. Koko ensi talven ohjelmiston kattava 360-sivuinen pääesite tulee jakeluun 30.5.2006.
”Lisäämme kaukomatkojen tarjontaa 23 %. Panostamme palvelujemme parantamiseen erityisesti maakunnissa. Aloitamme Oulusta suorat lennot Thaimaan Phuketiin”, sanoo Vermas. Suoria lentoja lisätään myös Tampereelta, Turusta, Vaasasta, Jyväskylästä, Kokkolasta ja Joensuusta.
Finnmatkojen kaukomatkauutuus 2006/07 on Mauritius, jonne lennot tapahtuvat Tukholman kautta, tekninen välilasku Dubaissa.
Finnmatkat lentää Mauritiukselle Tukholmasta TUIfly Nordic -yhtiön (ent. Britannia -yhtiön virallinen nimi 1.5.2006 alkaen) 315-paikkaisella B767-koneella. Liittymäkuljetukset Arlandaan Suomesta on sovittu Blue1:n lennoin.
Pitkillä lomalennoilla TUIfly Nordic-yhtiö tarjoaa myös ns. Premium-luokan paikkoja, joissa on enemmän jalkatilaa ja isommat tuolit. Juomat, samppanjaa lukuunottamatta kuuluvat hintaan ja lämpimän ruoan voi valita kahdesta vaihtoehdosta. Premium-luokan lisämaksuun 190-250 euroa sisältyy myös 10 kiloa enemmän matkatavaraa kuin tavanomaisessa lomalentokuljetuksessa.
Finnmatkat tuo markkinoille Thaimaassa muitakin uutuuksia kuin Oulu-Phuket-lennon. Uutuuskohteina yhtiö esittelee Cape Panwan sekä Phi Phi-saaret. Khao Lak palaa myös Finnmatkojen ohjelmaan.
Finnmatkojen jakelukanavat ovat kokeneet melkoisia muutoksia. ”Internetmyyntitavoite vuodelle 2006 on 40 % matkoista, vuonna 2007 se on jo 50 %”, sanoo Riitta Vermas. ”Kesän 2006 matkojen myynnistä kuitenkin jo yli puolet tulee nettisaitin kautta.”
Finnmatkojen oma suoramyynti, netti plus omat toimistot, on nykyisellään n. 75 % matkoista ja matkatoimisto- eli agenttimyynnin osuus on n. 25 %. (EH)