Suositut muumihahmot värittävät markkinointia
Lennot Finnairin uusimpaan, kolmanteen Japanin kohteeseen Nagoyaan käynnistyvät lauantaina 3. kesäkuuta. Tähän mm. autonvalmistaja Toyotan pääpaikkana tunnettuun Keski-Japanin tärkeään keskukseen lennetään kolmesti viikossa: maanantaisin, keskiviikkoisin ja lauantaisin.
Kesäkuun alusta Finnairilla on Japaniin vähintään yksi vuoro joka päivä. Tokioon lennetään kahdesti ja Osakaan sesongistä riipuen 3-6 viikkovuoroa eri päivinä. Finnair on Nagoyan reitin avaamisen jälkeen ainoa yhtiö, joka liikennöi Pohjois-Euroopasta kaikkiin Japanin kolmeen tärkeimpään kaupunkiin.
”Nagoyan reitti palvelee valtaosin japanilaista matkustajakuntaa. Noin neljän viidestä reitin matkustajasta arvioidaan olevan japanilainen”, sanoo Finnairin varatoimitusjohtaja Henrik Arle.
Japanin markkinointiin Finnair on jälleen ’värvännyt’ Niiskuneidin, Pikku Myyn, Muumipeikon ja muut Japanissa hyvin tunnetut ja kovin pidetyt Tove Janssonin Muumi-hahmot. Kaksi Muumein koristeltua MD-11-konetta lentää pääosin Suomen ja Japanin kohteiden väliä touko-elokuun välisenä aikana. Muumit komeilevat koneen kyljissä, mutta näkyvät myös matkustamossa. Nagoyan avauslennolla 3.6. on mukana myös muumiperheen jäseniä ihka elävinä.
”Muumit ovat osa Japanin markkinointistrategiaamme. Muumi-innostus on Japanissa suuri eikä ole ainakaan laimenemaan päin”, sanoo Finnairin kaupallisen ryhmän johtaja Mika Perho. (EH)