Jopa 10 % maaailmanlaajuisesti Suomesta
Amadeus e-Travel Management -tuote on lyönyt läpi Suomen markkinoilla vahvasti ja jopa siinä määrin, että Suomi on aidosti edelläkävijä tämän yritysten itsevaraustuotteen käytössä.
Yritysasiakkaiden jakelukanavista kansainvälisessä Amadeuksessa sen Madridin pääkonttorissa vastaava johtaja Marcos Isaacs, miksi tämä kehitys on ollut mahdollista juuri Suomessa?
”Suomi todellakin edustaa n. 10 %:n osuutta maailmanlaajuisesti tästä tuotteesta. Selitys löytynee Amadeuksen vahvasta ja aidosta markkinajohtajuudesta Suomessa. Amadeuksella on hyvät suhteet paikallisten jälleenmyyjien, liikematkatoimistojen, kanssa, jotka myyvät tuotetta osana tuoteportfoliotaan. Suomessa ollaan myös ’sinut’ modernin teknologian kanssa. Lisäksi Suomesta matkustetaan Eurooppaan suurelta osin point-to-point-lennoin, joiden varaukset soveltuvat mainiosti tälle itsevaraustyökalulle.”
e-Travel Management (Aergo) -tuote uudistettiin juuri mm. siten, että Finnairin multifly.e -varaukset voi nyt tehdä tämän välineen kautta.
Isaacs sanoo, että Amadeus haluaa myös säilyttää asemansa. Se tarkoittaa, että on pyrittävä yhä lähemmäs asiakasta ja ymmärrettävä todella, mitä markkinat tarvitsevat. ”Me aiomme säilyttää markkinajohtajan aseman jatkossakin. Me varmistamme, että palvelumme ja sen tukijärjestelmät ovat alamme ehdotonta huippua. Tämä puolestaan tarkoittaa jatkuvia investointeja teknologian kehittämiseen käyttäjien kokemuksia kuunnellen.”
Marcos Isaacs nostaa automaation erityiseen asemaan kalliiden työvoimakustannusten maassa, mutta kaikkinainen joustavuus ja integraatio matkakaupan ja asiakkaiden suuntaan on keskeistä onnistuneelle varaustuotteelle.
Edelleen Isaacs haluaa laajentaa varaustyövälineiden käyttöaluetta myös kokous- ja konfrensitilavarauksiin ja yhä parempaan, enempään ja syvällisempään tietoon yritysten matkustuksesta detaljeineen.
Ja lopuksi… tämä työväline aikaansaa säästöjä, korostaa Isaacs.
”Yritykset tulevat taas takaisin liikematkatoimistoihin. Ne ovat nyt oivaltaneet tai oivaltamasssa sen työn arvon, jota matkatoimistoissa tehdään”, uskoo Isaacs. (EH)