KVL-koulutuspäivä koko matkatoimistoalalle
Suomen matkatoimistoalan liitto (SMAL) järjestää jälleen parin vuoden tauon jälkeen kuluttajien valituksia koskevan tiedonpäivityksen kaikille matkakaupan parissa toimiville.
Tiistaina lokakuun 24. päivänä Helsingin Ostrobotnialla klo 10.00 – 15.00 järjestettävässä tilaisuudessa on kaksi teemakokonaisuutta:
– kuluttajavalituslautakunnan tuoreimmat linjaratkaisut ja
– Kuluttajaviraston laatima kooste kuluttajien virastolle tekemistä matkoja koskevista valituksista ja niihin liittyviä toimenpidesuosituksia.
”Koulutuspäivässä käydään läpi kuluttajavalituslautakunnan tekemiä ratkaisuja sellaisissa asioissa, joista ei ole olemassa lautakunnan aikaisemmin tekemiä linjauksia”, sanoo SMALin apulaisjohtaja Päivi Laatikainen-Mattsson. Ajallisesti tapaukset rajoittuvat kutakuinkin viimeisille 12 kuukaudelle eli ovat todella tuoreita.
Asialistalla on mm. matkanjärjestäjän tiedonantovelvollisuus, lentoyhtiön vastuu ylivaraus-, peruutus- tai viivästystilanteissa, sopimuksen syntymisajankohta, korvauksen määräytyminen matkan keskeytystilanteissa, matkan peruutusoikeus, oikeus matkan hinnan korottamiseen ja oikea tapa ilmoittaa matkan hinta.
Luennoitsijoina tilaisuudessa toimivat esittelijä Miia Holappa, kuluttajavalituslautakunta, lakimies Katri Väänänen, Kuluttajavirasto sekä apulaisjohtaja Päivi Laatikainen-Mattsson, SMAL.
Tilaisuus on maksullinen (SMALin jäsenet 110,- ja ei-jäsenet 122,- euroa alveineen, sis. lounaan). Ilmoittautua voi 17.10. saakka sähköpostilla koulutus@smal.fi.
Lisätietoja SMAL: puhelin 09-4133 3500. (EH)