Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Finnairin matkustajista 30 % tekee Helsingissä lähtöselvityksen itse

Posted on 15.2.20074.1.2019 by Eero Havia

Netin, tekstiviestin ja automaatin käyttö kasvaa

Tämän vuoden tammikuussa jo 30 prosenttia Finnairin Helsingistä lähtevien ulkomaan reittilentojen matkustajista käytti itsepalvelua lähtöselvityksessään. Aamuruuhkan matkustajista jopa puolet tekee lähtöselvityksen joko netissä, tekstiviestillä tai lentoaseman automaatilla.

Lähtöselvityksen voi tehdä Internetissä kaikille Finnairin Suomesta lähteville reittilennoille sekä lähes kaikista Finnairin ulkomaankohteista lähteville reittilennoille jo lähtöä edeltävänä päivänä – myös silloin kun matkaan sisältyy jatkolento.

Finnair Plus -jäsenet voivat Suomesta ja Tukholmasta alkaville reittilennoille käyttää ’maailman helpoimmaksi sanottua lähtöselvitystä’ eli tekstiviestilähtöselvitystä. Finnair Plus -jäsenet saavat 500 lisäpistettä 15.3.2007 saakka, kun lähtöselvitys tehdään Internetissä, tekstiviestillä tai lentoaseman lähtöselvitysautomaatilla, edellyttäen että jäsennumero on ilmoitettu varauksessa.

Etelä-Suomen hiihtolomaviikoksi (vko 8) matkalle lähtevät voivat edellisten vuosien tapaan hoitaa lähtöselvityksen aamulennoille Helsinki-Vantaan lentoasemalla jo lähtöä edeltävänä iltana. Palvelu koskee Finnairin kotimaan ja ulkomaanlentoja sekä myös Finnairin Lomalentoja torstaina 15.2 ja perjantaina 16.2 klo 20-22 tiskeillä 207-214 ulkomaan terminaalin lähtöaulassa 2. Kotimaan lentojen lähtöselvityksen voi tehdä samoina aikoina kotimaan terminaalissa.

Nyt edessä oleva viikonvaihde on totutusti yksi vuoden kiireisimmistä lentoasemalla. (EH)

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Uusimmat artikkelit

  • Hauskaa ja turvallista juhannusta 19.6.2025
  • Rovaniemelle uusi suora lentoyhteys Belfastista 19.6.2025
  • Helsinki-Vantaan uusi kartta sujuvoittaa kulkua lentoasemalla 19.6.2025
  • Matkailuala huolissaan jatkuvien työtaistelutoimien vaikutuksista kesän sesonkiin – ala kiittää lentäjien kiistan ratkeamista 18.6.2025
  • EPSI Rating-tutkimus: Viking Line ykkönen asiakastyytyväisyydessä 18.6.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus