Euroopassa markkinajohtajalla lähes kaksi kolmasosaa
Maailmanlaajuisen matkustuksen ja matkailun teknologia- ja jakelupalvelujen tuottajan Amadeuksen markkinaosuus eurooppalaisten online-matkatoimistojen parissa kohosi vuonna 2006 jo 64,2 prosenttiin. Markkinaosuus on kasvanut edellisestä vuodesta 2005 peräti 12,9 %:lla.
Amadeus on menestynyt nettimatkatoimistobisneksessä myös Aasian-Tyynenmeren alueella. Joulukuussa 2006 yhtiö saavutti siellä 19,9 %:n markkinaosuuden, kun se 2005 oli 9,0 %.
Amadeus hiljattain ilmoitti, että Intiassa neljä online -matkatoimistoa, Indiatimes, MakeMyTrip, Sify ja Yatra Ovat valinneet Amadeuksen teknologian.
”Strategiamme on tarjota online -matkatoimistoille parasta sisältöä ja teknologiaa. Uskomme, että selkeä markkinajohtajan asemamme Euroopassa on paras todiste onnistumisestamme. Sen pohjalle rakennamme menestystämme myös nopeasti kasvavilla Aasian-Tyynenmeren alueen markkinoilla”, sanoo Madridissa Gillian Gibson, VP Amadeus Multinational Customer Group. (EH)