”Selkeä ja vakioitu toimintamalli”
Matkatoimisto Oy Area kertoo, että sen koko toiminta on laatusertifioitu ISO 9001:2000 -laatujärjestelmästandardin mukaisesti. Standardi kattaa koko Arean toiminnan ja erityisenä painopistealueena on asiakaspalvelun laatu.
”Haluamme tarjota asiakkaalle tasalaatuisen matkanhallinnan palvelua, joka käsittää varauksen tekemisen, matkan vahvistamisen, lippujen ja muiden asiakirjojen toimittamisen sekä matkan aikana 24 tunnin palvelun”, sanoo Arean toimitusjohtaja Juhani Suomela.
”Standardin mukainen toiminnan kuvaaminen aloitettiin vuonna 2006. Päämäärä oli luoda Arean kilpailukyvyn parantamista tukeva toimintajärjestelmä”, kertoo laatupäällikkö Irene Toivola.
”Saamme palautetta yksittäisiltä matkustajilta sekä säännöllisesti kokoontuvien asiakasraatiemme kautta. Toimimalla yhteistyössä asiakkaiden kanssa pystymme reagoimaan palvelun laadun mahdollisiin puutteisiin tarvittaessa nopeasti”, sanoo Toivola. (EH)