Ferrarille oma elämyspuisto Abu Dhabiin
Maaliskuun puolivälin viikonloppuna käynnistyneen Formula 1 -kauden avauksessa nähtiin Kimi Räikkösen ja Felipe Massan ohjaamien punaisten Ferrari-autojen takasiivessä uuden sponsorin nimi: Etihad. Logo löytyy myös kuljettajien varusteista.
Abu Dhabissa Yhdistyneissä Arabiemiraateissa päämajaansa pitävä lentoyhtiö Etihad Airways on solminut Ferrarin F1 Teamin kanssa 3-vuotisen sponsorisopimuksen. Yhtiö laskee saavansa Ferrarin kautta 2,5 miljardin katsojan TV-yleisön 200 maassa ja tuovansa yhtiön nimen sekä kotimaan kaikkien tietoisuuteen.
Yhteistyöhön liittyy Ferrari Team Park eli n. USD 600 miljoonan elämyspuistohanke, joka on määrä avata Abu Dhabissa vuonna 2009.
Ferrari F1 Teamilla oli jo ennen Etihadia yhteistyökumppa-ninaan ja 5 %:n osakkeenomistajana Abu Dhabin valtion omistama sijoitusyhtiö Mubadala Development Company.
Etihadin urheilusponsoroinnin piirissä on myös lontoo-lainen jalkapallojoukkue Chelsea sekä mm. Abu Dhabi Golf Championships.
Kauden 2008 ensimmäinen F1-kisa Australiassa meni Ferrarilta lähes katastrofaalisen kehnosti. Kumpikaan autoista ei päässyt ruutulipulle asti, mutta lopulta Kimi Räikkönen sai yhden pisteen, koska maaliviivan ylitti vain 7 kilpakumppania.
Ferrarilla ja Kimillä on 17 osakilpailua vuonna 2008 jäljellä todistaa jotain muuta Etihad Airwaysille sen tekemän F1-panostukssen toimivuudesta. (EH)