”Erilainen kesäkampanja”
Finnair palkittiin ykköspalkinnolla Grand One -digimediakilpailussa sarjassa ”tuloksellisin verkkokampanja”. Voittoisa kampanja oli ”Kaikki lentävät Finnairin kesähinnoilla -paitsi Rädyn Seppo”.
Kilpailun tuomaristo kiitti kampanjaa riskinotosta, uskaltamisesta ja luonnehti klassikkobrändin ottaneen askeleen uuteen suuntaan tuottoisin tuloksin. Toteutusta tuomaristo kehui koko kansaa puhuttelevaksi, viihdyttäväksi ja ennen kaikkea myyväksi.
”Haimme uutta ja erilaista otetta kesäkampanjaamme. Kampanja alkoi arvuuttelulla ’kuka ei lennä Finnairillakaan’. Vastaus paljastettiin toukokuussa Seppo Rädyn hauskojen lausumien säestyksellä”, kertoo Finnairin markkinointiviestinnästä vastaava Jarkko Konttinen.
Grand One -digimediakilpailuun osallistui yhteensä 240 kampanjaa yhdeksässä eri kategoriassa.
Seppo Räty-sivujen banneri nähtiin viime kesänä myös Matkaviikon sivuilla. (EH)