”Miten jo sattuneet onnettomuudet ovat vaikuttaneet käytäntöihin”
Suomen matkatoimistoalan liiton (SMAL) koulutusohjelmat jatkuvat syyskuun 19. päivä aiheella ”Viestintä ja muu toiminta kriisitilanteessa”.
Kuka hoitaa tiedon antamisen omaisille ja medialle, jos matkakohteessa tapahtuu onnettomuus tai luonnonkatastrofi? Kaikissa poikkeustilanteissa ja lähes poikkeuksetta julkisesti ja pienemmissä piireissä arvostetellaan – aiheesta tai aiheetta – tiedonkulkua: ”Meille ei kerrottu mitään!” tai ”Tiedon saaminen kesti kohtuuttomasti!”.
SMAL haluaa matkailualan varautuvan myös pahimman varalle, sillä vahingon sattuessa ei enää ole aikaa opetella oikeita käytäntöjä.
Koulutusohjelmassa esiintyvät viestinnän ammatilaiset Juha-Pekka Puro ja Pentti Salonen (Kriisiviestintä, varautuminen, median rooli, julkisuuden hallinta ym.) sekä aitoja kriisejä hoitaneet konsuliasioiden yksikön päällikkö Pasi Tuominen ulkoasianministeriöstä (UM:n tuki kriisitilanteissa) ja toimitusjohtaja Jukka Salama Aurinkomatkoista (Tsunami ja Málagan bussionnettomuus).
SMAL toivottaa muutkin asiasta kiinnostuneet kuin liiton jäsenet tervetulleeksi koko päivän koulutustilaisuuteen Helsingin Ostrobotnialle.
Koulutus on maksullinen.
Lisätietoja SMALin koulutusohjelmista www.smal.fi -> koulutus. (EH)