Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Markku Ahteelan vastuut kasvoivat nyt myös Ruotsiin

Posted on 21.10.20085.1.2019 by Eero Havia

Brussels Airlinesin Pohjois-Eurooppa nyt suomalaiskäsissä

Brussels Airlines on laajentanut Markku Ahteelan toimenkuvan kattamaan myös yhtiön Country Manager Sweden -tehtävän, kertoo yhtiön VP Sales Europe Frederic Dechamps’n tiedote.

Nimitystä edelsi paikalla pitkään toimineen ruotsalaisen Göran Blomqvistin siirtyminen eläkkeelle.

Samalla lentoyhtiön Suomen toimistossa Tuomo Kaitaharju nimitettiin Country Sales Manageriksi. Hän toimi tähänasti yhtiön Key Account Managerina.

Näin Markku Ahteelan maantieteellinen reviiri kattaa nyt laajan osan pohjoista Eurooppaa ja Aasiaakin eli Ruotsin, Suomen sekä Venäjän Federaation. Lienee ensimmäinen kerta pohjoismaisen lentoliikenteen historiassa, kun Suomessa pääpaikkaansa pitävä suomalainen vastaa myös toiminnasta Ruotsissa.

Brussels Airlinesin Ruotsin toimistossa Göteborgissa työskentelee country managerin lisäksi 14 henkilöä. Yhtiön lentää neljä päivittäistä vuoroa Tukholman Brommasta sekä neljä päivitäistä vuoroa Göteborgista Brusseliin, joiden onnistumisesta vastuu nyt on siirtynyt Markku Ahteelalle.

Pitkään Suomen lentoyhtiömaailmassa toimineella Markku Ahteelalla voisi hyvinkin arvioida olevan edessään jopa yhä uusia mielenkiintoisia näkymiä myös siksi, että suuri ja mahtava Lufthansa on hankkinut merkittävän 43 %:n osaomistuksen Brussels Airlinesta sekä oikeuden ensi vuosikymmenen puolella yhä laajentaa omistustaan.

Ahteelalla on toisen Lufthansan omistuksen, sveitsiläisen SWISSin edeltäjän Swissairin ja Qualiflyer Group -liittouman ajoilta kokemukset niin belgialaisesta kuin Sveitsin saksankielisestä lentoyhtiömaailmasta. Viime vuosina mies on kasvanut korkoa Venäjän osaamisen ja venäjän kielen verran.

Saattaisi hyvinkin olla, että Ahteelan monet avut on havaittu myös Lufthansassa, kun sympaattinen belgialainen Frank van Den Steen lähtee jollakin aikavälillä Lufthansan nimityskierron mukaisessa järjestyksessä kohti uusia haasteita muihin maisemiin. Se saattaa osua aikaan, jolloin LH:n ja Brussels Airlinesin toiminnat vaativat omistuksen lisäksi myös operatiivista integraatiota, niin Suomessa kuin muualla Pohjois-Euroopassa. (EH)

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Uusimmat artikkelit

  • Vaatimus palvelumaksujen palauttamisesta kuljetuspalvelun peruuntuessa vaarantaa matkatoimistojen toiminnan 25.6.2025
  • Finnair jatkaa ostoliikennettä Kajaaniin, Kokkolaan, Kemiin, Jyväskylään ja Joensuuhun helmikuun 2028 loppuun asti 25.6.2025
  • Porin ja MTV:n SuomiAreenassa matkailupäivä torstaina 26. kesäkuuta 24.6.2025
  • Skytrax: Qatar Airways palkittiin jälleen tittelillä ’World’s Best Airline’ 24.6.2025
  • Turkish Airlines solmi Sabren kanssa jakelu- ja NDC-sopimuksen 24.6.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus