S-Matkat.fi -palvelun lähtökohtana asiakasomistajien tarpeet
S-ryhmä on avannut uuden S-Matkat.fi -online matkapalvelun. Suomalaiselle kuluttajalle suunnatusta verkkopalvelusta voi hankkia matkat rantalomista risteilyihin ja Euroopan kaupunkilomista kotimaan hotelliöihin. S-Matkat.fi-palvelun tuottavat yhdessä S-ryhmä ja Finnair-konserniin kuuluvat Aurinkomatkat ja Area.
S-Matkat.fi-palvelun lähtökohdaksi mainitaan asiakasomistajan matkustamiseen liittyvät tarpeet.
”S-ryhmän toiminta-ajatuksena on tuottaa palveluja asiakasomistajille. S-Matkat.fi tuo kokonaan uudenlaisen palvelukokonaisuuden matkailun alueelle, jossa S-ryhmä on kotimaassa jo hyvin vahva toimija. Asiakasomistajat saavat nyt yhä laajemmasta tarjonnasta Bonusta. Sähköinen kanava mahdollistaa nopean reagoinnin asiakasomistajien muuttuviin tarpeisiin”, toteaa SOK:n pääjohtaja Arto Hiltunen.
S-Matkat.fi -verkkopalvelusta voi ostaa niin lento+hotelli-paketteja, kotimaan hotelli- ja kylpylälomia, risteilyjä kuin perinteisiä seuramatkojakin. Palvelu tarjoaa kattavan matkavalikoiman lisäksi loman suunnittelua helpottavia kohde-esittelyjä, karttapalveluita ja säätietoja, sekä tietoja kotimaan tapahtumista ja ravintolatarjonnasta. S-Matkat.fi-palvelua kehitetään ja laajennetaan jatkuvasti.
S-Matkat.fi-palvelun tuottavat yhdessä kaksi Suomen suurinta matkailutoimijaa. S-ryhmä haluaa yhdessä Finnair-konsernin kanssa kehittää matkailutoimialaa.
”Yhteistyö varmistaa kotimaan matkailulle ja kotimaisille matkailuyrityksille paikan ulkomaisten toimijoiden rinnalla aikana, jolloin kuluttaja voi hankkia matkailupalvelunsa miltä tahansa ulkomaiselta tarjoajalta. Nykyisessä suhdannetilanteessa yritysten panostaminen matkailun jatkuvuuteen varmistaa alan kehittymisen ja työllisyyden Suomessa”, toteaa Finnairin toimitusjohtaja Jukka Hienonen.
S-Matkat.fi-palveluntuottajat ovat kotimaisia matkailualan toimijoita: Area, Aurinkomatkat, Sokos Hotels, Holiday Club Spa Hotels, Radisson SAS -hotellit, Eckerö Line, Viking Line, S-Pankki ja If Vahinkovakuutusyhtiö. (EH)