”Kattavat sisältösopimukset tuovat asiakkaille lentoyhtiöiden koko tarjonnan ja edullisimmat hinnat”
Matkailualan teknologiatoimittaja Amadeus on solminut maailmanlaajuiset, monivuotiset ja kattavat sisältösopimukset merkittävimpien kansainvälisten lentoyhtiöiden kanssa. ”Tämä turvaa Amadeus-järjestelmiä käyttäville matkatoimistoille ja yrityksille lentoyhtiöiden koko tarjonnan ja edullisimmat hinnat vuosiksi eteenpäin”, kerrotaan Amadeuksesta.
Viimeisen kahden kuukauden aikana Amadeus on solminut maailmanlaajuiset, pitkät ns. täyden tarjooman sopimukset useiden merkittävien kansainvälisten lehtoyhtiöiden kanssa. Sopimukset Lufthansan ja sen tytäryhtiön Swissin, British Airwaysin ja Virgin Atlanticin sekä viimeksi Iberian ja Austrian Airlinesin kanssa vahvistavat entisestään Amadeuksen asemaa ja varmistavat, että Amadeuksen järjestelmien kautta saatava tarjonta on entistäkin kilpailukykyisempi.
”Amadeuksen strategisena tavoitteena on ollut varmistaa pitkillä sopimuksilla tehokas pääsy kaikkien merkittävien lentoyhtiöiden sisältöihin maailmanlaajuisesti ja samalla taata yhtenäinen sisältö muiden jakelukanavien kanssa”, sanoo Amadeuksen kaupallinen johtaja Philippe Chérèque.
Täyden tarjooman sopimuksissa lentoyhtiöt takaavat, että niiden tarjooma Amadeus-järjestelmissä on hinnoiltaan, saatavuudeltaan ja ehdoiltaan vähintään yhtä hyvä kuin mistä tahansa muusta kanavasta ostettuna mukaan lukien lentoyhtiöiden omat verkkosivustot.
Maailmanlaajuisesti yli 80 prosenttia matkavarauksista tehdään lentoyhtiöihin, joiden kanssa Amadeuksella on täyden tarjooman sopimukset. Suomessa vastaava osuus on yli 90 prosenttia.
”Halpalentoyhtiöiden ja uusien varauskanavien aiheuttama mullistus lentovarauksissa ja -myynnissä ei ole vähentänyt tarvetta kattavalle ja luotettavalle myyntikanavalle, päinvastoin. Pystymme takaamaan asiakkaillemme kaikkein kilpailukykyisimmät lentohinnat yhden luotettavan myyntikanavan kautta. Luottamus kattavaan sisältöön ja samalla myös edullisimpiin hintoihin säästää asiakkailtamme aikaa, vaivaa ja rahaa, kun halvimpien hintojen perässä ei tarvitse surffata kanavasta toiseen”, Amadeus Finland Oy:n toimitusjohtaja Paula Punkari sanoo.
”Sen lisäksi, että sisältö on edelleen tärkein kilpailuetumme, Amadeus on viime vuosina panostanut voimakkaasti uusiin malleihin jaella sisältöä. Olemme tiedostaneet, että halpalentoyhtiöiden ansaintalogiikka ja hinnoittelumallit ovat tulleet jäädäkseen ja niitä omaksutaan myös perinteisissä lentoyhtiöissä. Olemme globaali toimija, ja järjestelmämme pystyvät tukemaan näitä malleja”, Paula Punkari sanoo.
(EH)