Tuomo Meretniemi heittäytyy YouTubessa ja Facebookissa
Kaikki alkoi siitä, kun Aurinkomatkat esitti Facebook-sivullaan yksinkertaisen kysymyksen: ”Mitä olet aina halunnut kysyä matkaoppaalta?”. Tilaisuuteen tarttui moni ja mielenkiintoisimpiin kysymyksiin lähti vastauksia etsimään Aurinkomatkojen kaupallinen johtaja, ex-opas, Tuomo Meretniemi.
Nyt vastaukset ovat nähtävillä letkeiden videoiden muodossa niin YouTubessa kuin Facebookissakin. Itsensä likoon pistänyt Meretniemi ihastutti Facebook-yhteisössä ja tempaus sai poikkeuksellisen lämpimän vastaanoton.
Lomamatkaa ei voi koeajaa
”Lomamatka on suomalaisille usein vuoden kallein investointi. Matkaa ei voi koeajaa. Mitä realistisemmat odotukset asiakkailla on kohteestaan, sen onnellisempina he palaavat lomalta”, tietää Meretniemi. ”Siksi olemme panostaneet verkkopalveluiden kehittämiseen, joiden tarkoitus on ohjata suomalaiset keskusteluun keskenään ja luoda puitteet läpinäkyvälle tiedonvaihdolle.”
Jo aiemmin tänä vuonna Aurinkomatkat keräsi matkaoppaidensa hiljaisen tiedon matkustajien käyttöön, konkreettisten vinkkien muotoon. Nyt tehdyt videot muistuttavat tämän tiedon olemassaolosta ja mahdollisuudesta kysyä oppailta kohteesta jo ennen lomaa.
Suomalaisen mielipiteellä on väliä
Aurinkomatkat haluaa tarjota välineet suomalaisille jakaa mielipiteitään matkailusta ja kannustaa suositteluun, sillä siitä hyötyvät kaikki.
”Suosittelun teemassa ei ole mitään uutta. Joka kahvipöydässä on käyty matkailuaiheisia keskusteluja ja jaettu matkailukokemuksia jo vuosia. Verkon aikakaudella kuluttajalla on kuitenkin uusia keinoja saada äänensä kuuluville. Erityisesti tämä korostuu matkailussa, jossa 70-90 % asiakkaista etsii verkosta tietoa ennen ostopäätöstä”, summaa Tuomo Meretniemi.
Ks. YouTube:
Matkaopas vastaa osa 1
http://www.youtube.com/watch?v=5fYLz7eS6zM
Matkaopas vastaa osa 2
http://www.youtube.com/watch?v=0QQqO4WdAcI
(EH)