Sähköinen lentolippu uudistuu
Matkatoimisto Area uudistaa matkustukseen liittyvän viestinnän. Matkustajaan ollaan yhteydessä entistä tehokkaammin ja nopeammin ennen matkaa, matkan aikana sekä matkan jälkeen. Matkustajalle matkaviestinnän uudistaminen näkyy helppolukuisena sähköisenä matkavahvistuksena ja lentolippuna. Enää ei myöskään ole pelkoa sähköisen lentolipun joutumisesta roskapostiin.
Area sanoo tuottavansa lisäarvoa modernein ratkaisuin koko matkustuksen arvoketjuun sekä laativansa uusia palveluja matkustajalle. Nyt uudistuksen myötä sähköpostitse lähetettävä matkavahvistus ja sähköinen lentolippu saavat uuden visuaalinen ilmeen ja muuttuvat helpommin luettaviksi, jolloin matkustajan on nopeaa ja vaivatonta tarkistaa lentonsa tiedot.
”Molemmat dokumentit lähetetään jatkossa automaattisesti. Matkatoimistoja koskenut tekninen ongelma roskapostiin joutuneista sähköisistä lentolipuista poistuu Arean osalta”, kertoo Arean Operations Manager Samuli Sakari.
”Tulevassa uudistuksessamme myös mobiiliratkaisut kehittyvät edelleen ja parantavat matkustajan turvallisuutta, sillä uuden teknologian myötä Area tavoittaa matkustajan entistä nopeammin poikkeus- ja kriisitilanteissa. Matkan jälkeen voimme olla yhteydessä asiakkaaseen saadaksemme palautetta matkasta.”
”Nyt käynnissä oleva matkaviestinnän uudistaminen on osa strategiaamme matkailualan sähköisen kaupankäynnin edelläkävijänä Suomessa. Otimme jo vuosituhannen vaihteessa ensimmäisenä matkatoimistona Suomessa käyttöön mm. matkalaskujärjestelmän, matkaportaalin, online-varauspalvelun yrityksille sekä online-paketointityökalun kuluttajille. Area on myös Suomen ensimmäinen matkatoimisto, jonka koko toiminta on laatustandardoitu ISO 9001:2008 -järjestelmän mukaisesti”, kertoo Sakari.
Area valittiin vuonna 2009 pilotoimaan Check My Trip Mobile Companion -palvelua ensimmäisenä maailmassa.
Matkaviestinnän uudistamisen teknologian mahdollistaa Arean yhteistyö kansainvälisen, alansa johtavan TRX-yhtiön kanssa.
(EH)