Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Blue1 ja World Design Capital Helsinki yhteistyöhön

Posted on 29.11.201012.1.2019 by Eero Havia

Jatkoa Aalto-yliopiston B717-koneiden ”Flowing”-väritykselle

Blue1 on solminut yhteistyösopimuksen World Design Capital Helsinki 2012:n kanssa. ”Uusi kumppanuus jatkaa Blue1:n vahvaa panostusta nykypäivän ja tulevaisuuden Suomeen – tavoitteena matkanteon uudenlainen helppous ja sujuvuus lentomatkustajalle, muotoilun ja palvelumuotoilun keinoin. ”

Blue1:sta kerrotaan, että design ja palvelumuotoilu ovat sille kilpailukeino erottautua muista yhtiöistä, ottaen erityisesti huomioon uuden Premium -kohderyhmän ”New Generation travellerin”, modernin suomalaisen liikematkustajan.

Design nähdään osana matkustamisen elämystä.

”Elämyksen merkitys tulee korostumaan entisestään tulevaisuudessa, kuten myös matkanteon helppous ja sujuvuus asiakkaalle koko matkustusketjussa.”

Blue1 kertoo tänä vuonna aloittaneensa lentomatkustustuotteensa voimakkaan kehittämisen ja keskittyy tulevina vuosina laajasti Premium – palvelukonseptinsa uudistamiseen liikematkustajille. Innovaatiot, palvelumuotoilu ja laadukas design ovat keskeisiä sisältöjä Blue1:n tulevaisuuden palvelutuotteessa asiakkaalle.

Designin ja palvelumuotoilun osalta näkyvimpänä käynnissä olevana hankkeena on Blue1:ssa laivaston uusi visuaalinen ilme ”Flowing”. Blue1:n laivastoon syksyn ja talven aikana liittyvien Boeing 717-konetyypin matkustajakoneiden uniikki, konekohtainen ulkoasu on toteutettu uraauurtavassa yhteistyössä Aalto-yliopiston taideteollisen korkeakoulun kanssa. Taideteollinen korkeakoulu on graafisen suunnittelun edelläkävijä Suomessa ja luonteva yhteistyökumppani Blue1:lle rakentamaan palvelumuotoilua uudelle matkustajasukupolvelle, mahdollistaen palvelumuotoilun laajentamisen koko Blue1:n palveluketjuun.

Uusi yhteistyö World Design Capital Helsinki 2012:n kanssa on luonnollinen jatke Aalto-yliopiston kanssa aloitetulle yhteistyölle.

”Helsinki ja koko pääkaupunkiseutu ovat Blue1:n koti, minkä kansainvälinen mainostaminen ja suomalaisen designin tutuksi tekeminen muiden laadukkaiden suomalaisten brändien kanssa on etuoikeus kasvavalle suomalaiselle Blue1 -lentoyhtiölle”, kerrotaan yhtiöstä.

Matkustus- ja kuljetusalalla myös mm. ilmailulaitos Finavia sekä Viking Line -varustamo ovat solmineet World Design Capital Helsinki 2012 -yhteistyösopimuksen. (EH)

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Uusimmat artikkelit

  • Hauskaa ja turvallista juhannusta 19.6.2025
  • Rovaniemelle uusi suora lentoyhteys Belfastista 19.6.2025
  • Helsinki-Vantaan uusi kartta sujuvoittaa kulkua lentoasemalla 19.6.2025
  • Matkailuala huolissaan jatkuvien työtaistelutoimien vaikutuksista kesän sesonkiin – ala kiittää lentäjien kiistan ratkeamista 18.6.2025
  • EPSI Rating-tutkimus: Viking Line ykkönen asiakastyytyväisyydessä 18.6.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus