Finnairin matkustamolehti Blue Wings on uudistunut Finnairin uuden ilmeen mukaisesti. Tammikuun 5. päivänä ilmestyneessä Blue Wings -lehdessä on valoisa ja kevyt, skandinaavista design-perintöä kunnioittava ulkoasu. Suomen parhaaksi valittu asiakaslehti Blue Wings on yksi maailman vanhimmista inflight-lehdistä.
”Blue Wings on osa asiakkaidemme matkustuskokemusta ja viihtymistä koneissa. Lehden uusi ulkoasu mukailee koko yhtiön joulukuussa lanseerattua ilmettä, joka korostaa aistikkuutta ja suuntaa vahvasti tulevaisuuteen”, Finnairin markkinointijohtaja Jarkko Konttinen sanoo.
Blue Wingsin ensimmäisessä uudistuneessa numerossa teemana on design. Design on ollut aina vahvasti läsnä Finnairin visuaalisessa perimässä ja on olennainen osa yhtiön brändiä. Pääjutussa esitellään uusia suunnittelijoita, jotka elävöittävät perinteisiä brändejä. Esillä on myös olutkulttuuri eri puolilla maailmaa ja Suomen villi luonto. Uutena kolumnistina ulkoministeri Alexander Stubbin rinnalla aloittaa futuristi Elina Hiltunen.
”Blue Wingsiä on sen 30-vuotisen taipaleen varrella kehitetty evoluutiomaisesti ja se on aina saanut asiakkailta erittäin hyviä arvosanoja. Lehti tavoittaa lennoillamme pohjoisen pallonpuoliskon päättäjät, joten se on suomalaisessa mediamaailmassa poikkeuksellinen”, Finnairin viestintäjohtaja Christer Haglund kertoo.
Tuoreen Blue Wingsin lukijatutkimuksen mukaan lukijat arvostavat erityisesti monipuolista kohde- ja Suomi-tietoutta ja moni viihtyy lehden parissa vielä lennon jälkeenkin. Uudistuksessa Blue Wingsiin on lisätty erilaisia palstoja ja aiempaa enemmän ajankohtaista sisältöä. Sisällössä on entistä vahvempi paikallinen näkökulma sekä uusia näkemyksiä monille tuttuihin kohteisiin. Kevyemmät palstat palvelevat myös niitä, jotka eivät halua lukea pitkiä reportaaseja.
Vuonna 2011 lehdessä nostetaan esille erityisesti suomalaisuutta, designia, ruokaa ja viiniä sekä bisnestrendejä meillä ja muualla.
Blue Wings ilmestyy myös sähköisessä muodossa ja on luettavissa osoitteessa www.finnair.fi/bluewings.
Blue Wings tehdään yhteistyössä Sanoma Magazinesin Yritysjulkaisujen kanssa.