”Kaikki tuotteet helposti samasta verkkopalvelusta”
Aurinkomatkat on uudistanut brändi-ilmettään. Esimerkiksi hiihtotuote SunSki on saanut nyt muodon Aurinkomatkat Ski. Miksi nasevasta SunSki -nimestä luovutaan ja tilalle tulee pitempi, suomenkielinen sana, myös kansainväliseen käyttöön?
”Haluamme, että kaikki Aurinkomatkojen sateenvarjon alla myytävät matkat löytyvät helposti samasta verkkopalvelusta. Aurinkomatkat on pääbrändi ja sen alla on erilaisia tuotteita ja konsepteja suuri määrä. Uskomme, että erilaiset aktiviteetit kuten Ski, Golf, Maraton, Sukellus, Vaellukset samoin kuin erilaiset majoitukseen perustuvat konseptit kuten AurinkoKids, AurinkoUnique, AurinkoVillas, AurinkoBudjet, AurinkoDeluxe ja AurinkoAll Inclusive löytyvät paremmin yhden pääbrändin alta”, kertoo Aurinkomatkojen toimitusjohtaja Tuomo Meretniemi Matkaviikolle.
”Vaihtoehtona olisi perustaa oma brändi jokaiselle aktiviiteetille, mutta Suomen kokoisella markkinalla se ei ole järkevää”, perustelee Meretniemi. (EH)