Quality Hunters: oivaltava tapa kutsua asiakkaat rakentamaan brändiä
Finnair on voittanut Rethink Quality -kampanjallaan Markkinointiviestinnän Toimistojen Liiton MTL Communications Awards -palkinnon Business to Consumer -sarjassa. Viimesyksyisessä kampanjassa Finnair rekrytoi yli viidentuhannen hakijan joukosta neljä Quality Hunteria, jotka lensivät Finnairin reittiverkostoa Euroopassa, Aasiassa ja Yhdysvalloissa ja raportoivat kokemuksistaan kampanjan blogipohjaiselle internetsivustolle.
Kilpailun tuomaristo kiitti erityisesti Finnairin oivaltavaa lähestymistapaa, asiakkaiden kutsumista mukaan brändin rakentamiseen ja kampanjan sekä Suomessa että kansainvälisesti keräämää huomiota. Kolmen kuukauden aikana Rethink Quality -sivustolla vieraili yli puoli miljoonaa kävijää 190 maasta ja Quality Hunterit mainittiin kansainvälisessä mediassa yli kuusisataa kertaa. Finnair onnistui nostamaan tunnettuuttaan kansainvälisillä markkinoilla ja herättämään positiivisella tavalla keskustelua matkustamisen laadusta, tuomaristo toteaa.
”Quality Huntereiden blogit ja havainnot sekä sivustolla keskusteluun osallistuneiden ihmisten ajatukset ovat meille todella tärkeää palautetta, jonka pohjalta olemme voineet kehittää tuotteitamme ja palveluitamme. Koko palveluidentiteettimme lähtökohtana on asiakkaidemme tarpeiden tunteminen ja niihin vastaaminen”, Finnairin brändistä ja globaalista markkinoinnista vastaava johtaja Jarkko Konttinen kertoo.
Viimevuotisen Rethink Quality -kampanjan hyvien kokemusten siivittämänä Finnair jatkaa laadun määrittelemistä uudella tavalla myös tänä syksynä. Seitsemän Finnairin ja Helsinki-Vantaan lentoaseman yhdessä palkkaamaa Quality Hunteria matkustaa parhaillaan ympäri maailmaa tehtävänään luoda uusia tuotekehitysideoita, joilla koko lentomatkailua voidaan kehittää entistä miellyttävämmäksi. Osoitteessa www.qualityhunters2.com voi seurata tämänvuotisten Quality Huntereiden matkaa sekä lukea viimevuotista Rethink Quality -blogia.
MTL Communications Awards -kilpailun järjestää Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL. Kilpailu järjestettiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa. Rethink Quality on tehty yhteistyössä viestintätoimisto Milttonin kanssa