Habitare ensimmäinen suurtapahtuma 18.-22.9., Matkamessut 16.-19.1.2014 uudistuneessa Messukeskuksessa
Messukeskus on uudistanut kevään ja kesän aikana sekä tilansa että visuaalisen ilmeensä.
Messukeskuksen Galleria, miljoonan vuosittaisen kävijän yhteinen olohuone, saneerattiin kokonaisuudessaan. Pysäköintitalon puoleinen pohjoinen sisäänkäynti laajeni. Kasvojenkohotus ylsi myös kongressisiiven puolelle, jossa uudistettiin aulatilat ja pääkokoussali.
Galleria on Messukeskuksen sydän, joka palvelee messuvieraita kaikissa tapahtumissa. Jättimäinen aulatila sijaitsee hallien välissä, ja sieltä löytyy valtaosa Messukeskuksen ravintola-, kahvila- ja kioskipalveluista. Kesän aikana Galleria koki täydellisen muodonmuutoksen, kun pintamateriaalit, värit, valaistus ja kalusteet uusittiin.
Uudistusten myötä Messukeskuksen ravintolamaailma monipuolistui. Tarjonta uudistettiin yhteistyössä Messukeskuksen ravintolapalveluista vastaavan Fazerin kanssa.
Pysäköintitalon puoleista pohjoista sisäänkäyntiä laajennettiin, ja sisääntuloaulan kassa- ja rekisteröintipisteet uusittiin. Samalla Messukeskuksen esteettömyys parani, sillä Galleriaan lisättiin liukuportaita ja rakennettiin uusi hissi.
Messukeskus sai myös modernin ja pohjoismaisittainkin ainutlaatuisen näyttävän mainosnäyttöjärjestelmän. Mainosnäytöt palvelevat Messukeskuksen miljoonaa vuosittaista kävijää joustavasti ja tarjoavat uusia näkyvyysmahdollisuuksia näytteilleasettajille ja kumppaneille.
Kongressisiivessä uudistettiin aulatilojen ja pääsalin, 1 100-paikkaisen kokoustilan pinnat, materiaalit, valaistus ja aulakalusteet. Muunneltavan valaistuksen ansiosta kokoustilan ilme voidaan ”väripestä” tilaisuuden teeman mukaiseksi tai esimerkiksi tilaisuutta isännöivän yrityksen tunnusväreillä.
”Messukeskus on uudistunut ennennäkemättömällä voimalla. Messut ovat jo viidenneksi suurin media Suomessa ja vaikuttavuudeltaan medioista tuloksellisin, sosiaalisin ja elämyksellisin. Kohtaamismedian kasvavasta vetovoimasta kertoo se, että Messukeskuksessa vieraili viime vuonna 1,1 miljoonaa kävijää. Määrä on suurempi kuin viiteen vuoteen”, sanoo Suomen Messujen toimitusjohtaja Christer Haglund.
Tilat avattiin uusittuina näyttelykauden käynnistyessä. Syksyn ensimmäinen Messukeskuksessa järjestettävä yleisötapahtuma on designin ja sisustuksen suurtapahtuma Habitare 18.-22.9.2013.
Matkakaupan oma seuraava suurkatselmus Matkamessut tapahtuu 16.-19. tammikuuta 2014 uudistuneessa Messukeskuksessa.
Messukeskus edistää suomalaista hyvinvointia mahdollistamalla tuloksellisia kasvokkain kohtaamisia messuilla, kokouksissa, kongresseissa ja muissa tapahtumissa. Messut ovat viidenneksi suurin media Suomessa ja vaikuttavuudeltaan medioista tuloksellisin, sosiaalisin ja elämyksellisin. Messukeskuksen tapahtumiin osallistui viime vuonna 10 000 näytteilleasettajaa ja 1,1 miljoonaa kävijää.