”Hiihtolomaviikkojen varauksilla on jo kiire”
Sokos Hotellien tämänhetkisen varaustilanteen perusteella suomalaiset ovat lähdössä etsimään lunta pohjoisesta. Etelä-Suomen hiihtolomaviikko 8 näkyy jo nyt selkeänä kysyntäpiikkinä. Lähes kaikki pohjoisen Sokos Hotellit ennustavat selvästi viime vuotta parempia myyntejä alkuvuodelle.
”Synkkä ja lumeton alkutalvi on nostanut pohjoisten lomakohteidemme kysyntää. Tilanne näyttää meidän näkökulmastamme varsin hyvältä”, sanoo SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksen Business Manager Veli-Petteri Korpi.
Jos haaveilee Lapin`reissusta Etelä- tai Väli-Suomen hiihtolomien aikaan viikoilla kahdeksan ja yhdeksän, kannattaa Korven mukaan toimia nopeasti.
”Tilaa kuitenkin vielä löytyy, mutta mitä aikaisemmin huoneensa varaa, sitä paremman hinnan saa. Matkailijalla on paljon vaihtoehtoja, jos pystyy joustamaan kohteen ja loman aloituspäivän suhteen”, Korpi muistuttaa. Varaustilanteensa perusteella Sokos Hotels uskoo, että hiihtolomasesongin lisäksi myös pääsiäinen tullaan myymään loppuun.
Uudistunut Sokos Hotels tarjoaa matkailijalle useita erilaisia lomavaihtoehtoja
Sokos Hotels kävi viime vuonna läpi historiansa suurimman brändiuudistuksen, kun se lanseerasi uudet hotellityypit eli Solo-, Break- ja Original-hotellit.
”Valmiiden kulttuuri- ja kylpyläpakettien lisäksi asiakkaalla on nyt entistäkin laajemmat vaihtoehdot rakentaa yksilöllinen matka. Jos lumiloma ei kiinnosta, yli 50 Sokos Hotellia ympäri Suomen tarjoavat lukemattomia lomaideoita”, kertoo SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksen markkinointijohtaja Outi Vitie.
Solo-hotellit ovat persoonallisista Sokos Hotels -klassikoista koostuva hotellityyppi, joka palvelee asiakkaitaan entistä yksilöllisemmin. Uudistuksen keskiössä ovat sydämellinen palvelu, uniikit ravintolat ja aistikkaat hotellivierailun yksityiskohdat.
Break-hotellit tarjoavat mahdollisuuksia hemmotteluun, virkistymiseen, inspiroitumiseen ja aktiiviseen menoon. Laskettelun lisäksi Break-hotellien suosittuja aktiviteetteja ovat mm. teemakylpylät, erilaiset hemmotteluhoidot ja ihan vain vallitsevasta hetkestä nauttiminen tasokkaassa hotellissa.
Original-hotellit kunnioittavat kotiseutuaan ja palvelevat asiakkaitaan paikallinen pilke silmäkulmassaan. Original-hotelleissa hyväksi koettua tuotetta jalostetaan perinteitä kunnioittaen ja asiakkaiden tuttuja tarpeita vaalien.
”Asiakaspalautteen perusteella uudet hotellityypit ovat olleet mieluisia. Tämän vuoden ensimmäisten ennusteiden valossa näyttäisi siltä, että kaikki kolme hotellityyppiä ylittävät tammi-maaliskuussa viime vuoden vastaavan ajankohdan myynnin”, sanoo Vitie.