Kämp ja GLO -hotellibrändeille haetaan kasvua
CapManin hallinnoimat rahastot ovat sopineet ostavansa enemmistöosuuden suomalaisesta hotellikonsernista Kämp Groupista. Konserni on tunnettu Helsingin keskustassa sijaitsevasta maineikkaasta Hotel Kämpistä ja modernista GLO Hotels lifestyle-hotelliketjusta. Kaupan tavoitteena on laajentaa konsernin liiketoimintaa ja vahvistaa sen asemaa maan johtavana luksus- ja lifestyle-hotelliketjuna.
Kämp Groupin Hotel Kämp sekä GLO Hotels ovat Suomessa omien segmenttiensä markkinajohtajia.
Kansainvälisesti tunnettu viiden tähden luksushotelli Hotel Kämp perustettiin vuonna 1887. Hotellilla on ainutlaatuinen markkina-asema Suomessa, ja siitä on tullut tärkeä maamerkki Helsingin ydinkeskustassa. GLO Hotels puolestaan on maan ainoa lifestyle-hotelliketju, jonka neljä suosittua hotellia sijaitsevat Helsingin keskustassa, Helsinki-Vantaan lentoasemalla ja kauppakeskus Sellossa Espoossa. Hotellien lisäksi Kämp Groupiin kuuluu neljä ravintolaa sekä Kämp Spa. Konserni työllistää noin 400 henkilöä, ja sen liikevaihtotavoite vuodelle 2014 on noin 45 milj. euroa.
”Hotelliliiketoiminnan näkökulmasta Helsingin metropolialueen näkymät ovat erinomaiset, sillä sekä liike- että vapaa-ajan matkailu ovat kasvussa. Aiommekin kasvattaa konsernin hotellien määrää ja panostaa kansainväliseen myyntiin, korkeaan palvelutasoon sekä hotellien laatuun. Myyjänä kaupassa on Esa Karppisen, hänen vaimonsa sekä kolmen lapsensa omistama Berling Capital Oy, joka jää konsernin merkittäväksi vähemmistöomistajaksi. Meillä on ilo olla mukana kehittämässä tätä helsinkiläistä instituutiota”, kertoo CapMan Buyout -tiimin senior partner ja kohdeyritysvastaava Ari Tolppanen.
”Olemme iloisia, että kaupan myötä tämä pieteetillä rakennettu hotelliyhtiö saa kaipaamaansa toiminnallista mittakaavaa. Loistava henkilökunta ja vahvat omat hotellibrändit Kämp ja GLO luovat erinomaisen perustan yhtiön menestykselle myös tulevaisuudessa”, toteaa Berling Capital Oy:n hallituksen puheenjohtaja Esa Karppinen.