Ruuhka-aputyöhön liittyviä korvausväitteitä oikaistaan
Finnair oikaisee ja tarkentaa julkisuudessa esiintyneitä, hiihtolomaviikonloppujen ruuhka-apuun liittyviä tietoja:
Lentomatkustaminen suosio hiihtoloma-aikaan jatkaa kasvamistaan. Finnair on tekemässä matkustajaennätystä hiihtolomaviikonloppujen aikana.
Kiireisimmät päivät ja ajat ovat 13. – 16.2. sekä 20. – 23.2. aamun ja iltapäivän tunteina. Finnair toivookin, että asiakkaat varaavat riittävästi aikaa lähtöselvitykseen ja turvatarkastukseen, jotta matka voi alkaa vailla huolta koneeseen ehtimisestä.
Odotettavien ruuhkien ja ennätysvilskeen vuoksi yhtiö on sisäisillä intranet-sivuillaan julkaissut uutisen, jossa haetaan Helsingin lentokentän asiakaspalveluun vapaaehtoisia finnairilaisia neuvomaan asiakkaita ja ohjaamaan heitä mm. automaattien käytössä juuri huipputuntien aikana.
Vastaavia tempauksia on järjestetty aikaisemminkin muun muassa lähtöselvitysautomaatteja käyttöön otettaessa. Työstä tietysti maksetaan. Ne työntekijät, jotka haluavat auttaa asiakkaita ruuhka-aikaan, sopivat oman esimiehensä kanssa normaalien tehtäviensä korvaamisesta asiakaspalvelutehtävillä.
Olemme luonnollisesti allokoineet osaavat asiakaspalvelijamme normaaleihin työtehtäviin, mutta hiihtoloma-aikaan lentoasemalla on paljon harvemmin matkustavia lomalaisia, joten haluaisimme tarjota heille näin sujuvaa matkallelähtöä kenttäopastuksen muodossa, liikkeellä kun on tuhansia matkustajia.
Finnair toivoo kaikille matkustajilleen sujuvia hiihtolomalentoja.