Matkakaupan KRIL-päivä Ostrobotnialla 6. toukokuuta
Suomen matkatoimistoalan liiton (SMAL) palveluyhtiö Smalser järjestää kuluttajariitalautakunnan ratkaisukäytäntöjen koulutuspäivän. Perinteinen vuosittainen KRIL-päivä järjestetään tiistaina 6. toukokuuta Helsingissä Ostrobotnian tiloissa.
”Matkustajat ovat entistä valveutuneempia. Suuri osa valituksista kohdistuu lentovirheisiin, joista aiheutuu matkojen lyhentyminen tai pidentyminen. Vastuuvelvollisuuden laajuus ja vastuutaho ovat asiakkaille usein epäselviä. Asiakkaiden on vaikea hahmottaa esim. sitä, onko oikea taho lentoyhtiö vai välittäjä tai matkanjärjestäjä. Joskus vastuutahoksi osoittautuu matkustaja itse. Näitä asioita on linjattu usein yllättävilläkin tavoin etenkin KRILin täysistunnoissa”, kerrotaan SMALin koulutuksen saatesanoissa.
Päivän aikana käydään läpi kaikki edellisen koulutuksen jälkeen tulleet merkittävät ratkaisut.
Aamupäivä on varattu valmismatkoja ja muita kuin lentokuljetuksia koskevien tapausten käsittelyyn. Iltapäivä omistetaan lentokuljetuspalvelujen virheiden ja niihin liittyvistä vastuista annettujen ratkaisujen läpikäyntiin. Monissa ratkaisuissa korostuu, etenkin lentotapausten kohdalla, myös elinkeinonharjoittajan antaman selvityksen riittävyys.
Puhujina koulutuksessa ovat kuluttajariitalautakunnassa alaa edustavat varsinainen jäsen Marika Kukkonen ja varajäsen Ari Huuskonen. Päätöksiä kommentoi juridiselta kannalta SMALin juristi Päivi Laatikainen-Mattsson.
Aika ja paikka 6.5.2014 klo 9.30-15.00 Ostrobotnia, Museokatu 10, HELSINKI
Katso lisätiedot ja tee varaus tähän maksulliseen koulutuspäivään nettisaitilla www.smal.fi -> koulutukset. Myös muut kuin SMALin jäsentoimistojen edustajat voivat osallistua.