Finnair-konsernin palaa 2015 messuille: Finnair, Aurinkomatkat ja SMT mukana
Matkamessut vahvistaa asemaansa Pohjois-Euroopan merkittävimpänä matkailualan tapahtumana. Matkamessujen kanssa yhteistyöhön on lähtenyt mukaan Finnair, joka tuo tammikuussa Messukeskukseen kansainvälisiä ammattilaisostajia tutustumaan suomalaisiin matkailukohteisiin. Myös Finnair-konserniin kuuluvat Aurinkomatkat ja SMT ovat mukana Matkamessujen ammattilais- ja kuluttajapäivillä.
Suomi kiinnostaa niin matkailijoita kuin alan ammattilaisia. Matkailun edistämiskeskuksen viime vuonna julkaisemien tilastojen mukaan ulkomaalaisten matkailu Suomeen kasvaa keskimäärin 5 %:n vuosivauhtia. Matkailu toi viime vuonna vientiin rinnastettavaa tuloa ulkomailta yli 4 miljardin euron arvosta.
”Suomi matkailumaana vetää, ja haluamme osaltamme olla mukana kehittämässä matkailualan yhteistyötä ja tukemassa sen kasvua”, toteaa Finnairin markkinointijohtaja Jarkko Konttinen. ”Matkailu on kasvava toimiala, ja se on suurempi kuin moni muu teollisuuden ala. Erityisen suuri kasvupotentiaali on Suomeen suuntautuvassa ulkomaisessa matkailussa. Kiinnostavia mahdollisuuksia löytyy muun muassa meille luonnollisista ja tutuista Kiinasta, Japanista ja Koreasta”, Konttinen jatkaa.
Matkamessuille muutaman vuoden tauon jälkeen palaava Finnair tavoittelee sekä kuluttaja- että ammattilaiskohderyhmiä. Emoyhtiön mukana messuhuumaa tammikuussa nostavat myös Finnair-konserniin kuuluvat Aurinkomatkat sekä SMT.
”Yhtäältä toimiala Suomessa tarvitsee yhteistyötä ja toisaalta Finnairilla on messujen arvoista kerrottavaa, joten päätös lähteä mukaan Matkamessuille oli helppo ja mieluisa”, Konttinen sanoo.
Matkamessut kokoaa matkailualan ja matkailusta kiinnostuneet kuluttajat vuosittain Messukeskukseen. Tapahtumaa kehitetään pitkäjänteisesti vastaamaan kuluttajien ja ammattilaisten muuttuviin odotuksiin ja toiveisiin.
”Yhteistyö Finnairin kanssa sekä ammattilaisostajien kiinnostus messuja ja Suomea kohtaan vahvistavat entisestään asemaamme Pohjois-Euroopan merkittävimpänä matkailualan tapahtumana”, kertoo Matkamessujen kansainvälisen myynnin päällikkö Marco Simonen.