Taloustutkimus selvitti
Tiedekeskus Heureka saavutti Taloustutkimuksen Vapaa-ajankeskusten yrityskuvat 2014 -tutkimuksessa kärkisijan kaikkiaan kymmenestä mielikuvatekijästä annettujen arvioiden perusteella. Tämän vuoden tutkimuksessa Heureka säilytti asemansa neljänneksi tunnetuimpana vapaa-ajankeskuksena ja pääsi yleisarvosanallaan 8,24 jaetulle toiselle sijalle.
Mielikuvatekijöissä parhaat arvionsa Heureka sai alalle tyypillisesti koko perheelle sopivuudesta, sitten monipuolisuudesta, siisteydestä ja halusta tulla uudelleen.
Kun tarkastellaan kaikista kymmenestä eri mielikuvatekijästä annettuja arvioita yhteensä, Heureka nousee arvioissa koko toimialan kärkeen.
Tutkimuksessa kysytyt mielikuvatekijät olivat: hintataso, monipuolisuus, uudistukset kohteessa, henkilökunnan palvelualttius, kohteen/laitteiden kunto, siisteys, sijainti, sopivuus koko perheelle, kahvila-/ravintolapalvelut ja halu tulla uudelleen.
Kahdestakymmenestäkolmesta tutkimuksessa mukana olleesta vapaa-ajankeskuksesta Heureka on neljänneksi tunnetuin. Heurekan tuntee noin kuusi kymmenestä suomalaisesta.
Vapaa-ajankeskusten saamat yleisarvosanojen keskiarvot kouluasteikolla 4-10 vaihtelivat tänä vuonna välillä 7,07-8,32. Yleisarvosanakseen Heureka sai nyt 8,24, jolla se sijoittui jaetulle kakkossijalle.
Taloustutkimuksen kirjekyselynä toteuttamaan Vapaa-ajankeskusten yrityskuvat 2014 -tutkimukseen vastasi yhteensä 3.791 iältään 15-79-vuotiasta suomalaista syys-lokakuussa 2014. Tutkimus on osa Suomi tänään -monitilaajatutkimusta.