Lentoyhtiöiden markkinoinnissa kannuksensa hankkinut mies tuntee myös Suomen
Ruotsalainen Mats Jacobsson on nimitetty risteily-yritys Royal Caribbean International Ltd:n (RCL) Pohjoismaiden johtajaksi. Jacobsson vastaa Royal Caribbean International, Celebrity Cruises sekä Azamara Club Cruises -brändeistä Pohjoismaiden alueella.
Jacobssonilla on yli 20 vuoden kokemus johtotehtävistä lentomatkustuksen vahvojen brändien parissa Air Berlinillä ja SAS:lla. Hän aloittaa uudessa tehtävässään RCL:llä 8. kesäkuuta.
”Jacobssonin tausta ja laaja kokemus lentoyhtiöiden toimialasta antaa hänelle hyvät valmiudet viedä RCL:ää eteenpäin Pohjoismaissa. Kasvamme voimakkaasti Pohjoismaisilla markkinoilla ja Jacobssonin avulla vahvistamme asemaamme edelleen tällä tärkeällä markkina-alueella”, sanoo RCL:n johtaja Dominic Paul.
Jacobsson on aiemmin toiminut muun muassa jakelun ja kansainvälisen myynnin johtajana Air Berlinillä, verkostosuunnittelun johtajana SAS Airlinella sekä myynti- ja markkinointijohtajana SAS:lla. Uudessa positiossaan RCL:llä hän vastaa Pohjoismaiden liiketoiminnasta.
”RCL on risteilyalan selkeä johtaja Pohjoismaissa. Suhtaudun kunnioituksella työhön, jossa voin edelleen kehittää tätä hienoa markkina-asemaa. Odotan innolla työskentelyä uusien kollegoideni kanssa, jotka ovat taitavia risteilyalan ammattilaisia. Yhdessä voimme varmistaa, että yhä useampi pohjoismaalainen matkustaja voi nauttia ainutlaatuisista lomakokemuksista upeilla laivoillamme”, kertoo Mats Jacobsson.
Karibianmeren risteilyt houkuttelevat asiakkaita yhä enemmän
Royal Caribbean Internationalin risteilylomien kysyntä kasvaa koko Pohjoismaiden alueella, ja tehtyjen varausten määrä on kasvanut vahvasti.
Uusien Fort Lauderdaleen, New Yorkiin sekä San Juaniin useista Pohjoismaista suuntautuvien suorien lentojen myötä on todennäköistä, että yhä useammat ihmiset voivat risteillä Karibianmerellä. Lomakohteena Karibia tuottaa erittäin hyvin, ja monet pitävätkin sitä varsinaisena risteilijän unelmakohteena.
”Suomen markkinat ovat pysyneet vakaana lukuisten vuosien ajan. Jatkossa pyrimme kasvattamaan markkinaa, jotta saamme aikaan yhtä positiivisen kehityssuunnan kuin muissakin Pohjoismaissa”, sanoo Mats Jacobsson.