”Book on Google” otettiin käyttöön USA:ssa
Lufthansa ilmoitti kuluneen viikon lopulla (04.11.2015)sopimistaan ensimmäisistä, uusista, merkittävistä kumppaneista ja myyntikanavista, joilla se myös ohittaa kalliina pitämänsä GDS-kanavat.
Lufthansa-konserni (Austrian Airlines, Brussels Airlines, Lufthansa ja SWISS) ottavat jakeluunsa mukaan uusia kumppaneita toimialan eri suunnilta pyrkimyksenä kehittyneen teknologian avulla innovatiivisemmat, halvemmat ja enemmän asiakassuuntautuneet varaukset, kerrotaan yhtiöstä.
Saksalainen matkanjärjestäjä Bucher Reisen ja Saksan suurin lentolipputukkuri eli ns. konsolidaattori AERTiCKET ovat jo muodostaneet suoran ”Direct Connect” -kanavan Lufthansa Groupin varausjärjestelmään ohi GDS-toimijoiden. Direct Connect -varauksiin ei myöskään sovelleta Lufthansan äskettäin käyttöön ottamaa DCC- jakelulisämaksua.
Lufthansan kaupallinen johtaja, CCO Jens Bischof sanoo iloitsevansa ensimmäisistä merkittävistä suorista sopimuksista tärkeiden myyntikumppanien kanssa. ”Olemme luomassa modernia, riippumatonta ja räätälöitävissä olevaa palvelutarjontaa täydentämään olemassa olevia myyntikanaviamme.”
Bischofin mukaan suoriin varausyhteyksiin perustavia sopimuksia on neuvottelun alla useiden muidenkin toimijoiden kanssa.
Marraskuun 4.päivä Lufthansa Group ja Google Flights kertoivat keskinäisestä kumppanuussopimuksesta USA:n markkinoilla. ”Book on Google” -käyttäjille tarjotaan nyt suoraa ja saumatonta varauskanavaa Lufthansan lennoille verkossa, myös mobiililaitteilla ilman, että täytyy vaihtaa nettisaittia.
Lufthansa korostaa tätä tärkeäksi askeleeksi uuden myynti- ja jakelustrategiansa toteuttamisessa, jolla se sanoo pyrkivänsä uudenaikaistamaan nykyisiä varausprosesseja sekä kehittämään uusia, vaihtoehtoisia jakelukanavia.(EH)