Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Visit Finlandin ja Finnairin yhteiskampanjaan ennätysmäärä hakijoita

Posted on 17.11.201514.1.2019 by Eero Havia

Kolmen kuukauden seikkailuun Suomessa haki lähes 4 000 matkailijaa

Visit Finland ja Finnair hakivat syyskuussa yhteisellä matkailukampanjallaan seikkailijoita kolmen kuukauden elämysmatkalle Suomeen. Hakemuksia saatiin ennätysmäärä: elämänsä seikkailua Suomessa tavoitteli lähes 4 000 hakijaa ympäri maailmaa aina Etelä-Amerikkaa ja Uutta-Seelantia myöten. Kyse on Suomen matkailumarkkinoinnin historian mittavimmasta panostuksesta.

100 Days of Polar Night Magic -kampanjan pääkohdemarkkinoina ovat Aasiassa Kiina, Japani ja Etelä-Korea sekä Euroopassa Saksa ja Iso-Britannia.

Seikkailuekspertti Pasi Ikosen johdolla tapahtuvan matkan ajatuksena on näyttää, mitä kaikkea Suomen talven ja kaamoksen aikana voi tehdä ja kokea. Retkeilijöille on räätälöity 18 talviaktiviteettia sisältävä matka, johon kuuluu muun muassa erilaiset hiihtoretket, tuntureiden valloitus, revontulien kuvaus ja huskysafarit.

Eniten hakemuksia kolmen kuukauden seikkailuun saapui Japanista. Koko suuresta hakijamäärästä valituksi tulivat Yuichi Yokota Japanista, Zhuoyin He Kiinasta, K. Chae Etelä-Koreasta, Matthias Huber Saksasta ja Sophie Nolan Isosta-Britanniasta.

Uudenlainen osallistava kampanja on herättänyt laajaa huomiota mediassa kohdemarkkinoilla. Esimerkiksi brittiläinen laajalevikkeinen Independent-lehti uutisoi sivuillaan näyttävästi seikkailijoiden haun käynnistymisen.

”Kyseessä on Suomen matkailumarkkinoinnin historian suurin ja pisin kampanja, joka kestää yli puoli vuotta. Kampanjan teho perustuu aktiiviseen kokemusten jakamiseen ja osallistamiseen sosiaalisen median kanavissa kuvien ja videoiden avulla”, kertoo markkinointijohtaja Mervi Holmén Visit Finlandista ja jatkaa:

”Seikkailumaraton vahvistaa Suomen mielikuvaa houkuttelevana ja kiehtovana talvimatkailumaana. 18 aktiviteettikohdetta konkretisoi tehokkaasti Suomen elämystarjontaa ja antaa laajaa näkyvyyttä maamme palveluille ja yrittäjille.”

Suomi-kuvaa kirkastetaan yhteisvoimin

Finnair ja Visit Finland tekevät yhteiskampanjallaan ensimmäistä kertaa laaja-alaista yhteistyötä Suomi-kuvan kirkastamiseksi pääkohdemarkkinoilla. Holménin mukaan eri toimijoiden resurssit yhdistämällä saadaan kohdemarkkinoilla aiempaa vaikuttavampaa ja innovatiivisempaa näkyvyyttä, mikä vaikuttaa matkailijamäärien kehitykseen ja matkailijoiden tuomiin tuloihin.

”On hyvä muistaa, että matkailu on merkittävä työllistäjä, sillä toimialalla työskentelee jo lähes 140 000 henkilöä. Matkailusta saatavat tulot ovat suuremmat kuin Suomen korkean teknologian vienti yhteensä”, Mervi Holmén huomauttaa.

”Matkustajavirrat Finnairin Aasian ja Euroopan välisessä liikenteessä tarjoavat merkittävän mahdollisuuden suomalaisille matkailuyrittäjille. Halusimme kampanjalla nostaa esiin Suomen elämyksellisyyttä ja ainutlaatuisuutta. Yksilöllisten elämysten merkitys massaturismin rinnalla on nousussa Kaukoidässä”, kertoo Heléne Lidström, Vice President, Brand and Customer Experience, Finnairilta.

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Uusimmat artikkelit

  • Espanjalaisen ruokakulttuurin päivää vietettiin Helsingissä 7.6.2025
  • Viking Line konseptoi maailman suurimman sähköisen matkustaja-autolautan 7.6.2025
  • Lentoliikennettä riivaavat lakot horjuttavat suomalaista matkailualaa 6.6.2025
  • Kysyntä talven Alppi-matkoille vahvaa 6.6.2025
  • Da Vinci Genius -näyttely Tallinnan Telliskivessä on upea interaktiivinen elämys 5.6.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus