Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Lapille luvassa runsas näkyvyys realityohjelmassa Kiinassa

Posted on 24.4.201621.1.2019 by Eero Havia

We Are in Love -jaksot tavoittavat jopa 950 miljoonaa katsojaa

Kiinalaisen Jiangsu Televisionin suositun We are in love -realityohjelman Lapissa kuvatut jaksot saavat ensi-iltansa Kiinan televisiossa alkaen 24. huhtikuuta. Televisionäkyvyyden lisäksi jaksot tulevat laajasti myös nettilevitykseen mm. Youtubessa. Odotettavissa on Lapin suurin koskaan saama kansainvälinen näkyvyys – ennusteen mukaan sarjan Lappijaksot tavoittavat jopa 950 miljoonaa aasialaiskatsojaa

Kotimaassaan supersuositussa We Are in Love -realitysarjassa aasialaiset kuuluisuudet matkaavat deittailun merkeissä eri puolilla maailmaa. Lapissa kuvattujen jaksojen pääosassa nähdään kotimaissaan megajulkkiksiksi luokiteltavat taiwanilainen miesnäyttelijä Chen Bolin ja eteläkorealainen naisnäyttelijä Song Ji Hyo.

Lappi valikoitui kuvauskohteeksi kiinalaiskanavan marraskuussa tekemän tutustumismatkan seurauksena. Viime vaiheessa Lapin kanssa kilpaili Japanin Hokkaido, kertoo We Are in Love-sarjan ohjaaja Xu Zheng Quai. ”Ainutlaatuisen luonnon lisäksi Lappi pystyi tarjoamaan monipuolisuutta ja sarjamme romanttiseen teemaan sopivaa mysiikkaa – sekä tietenkin Joulupukin.”

Julkkisparin Lappi-aktiviteetteihin kuuluivat mm. kuksan teko, huskyajelu, pilkkiminen, Joulupukin tapaaminen sekä saunominen ja avantouinti.

Pääosin Rovaniemellä ja sen lähiympäristössä kuvatun tuotannon mittavista kuvausjärjestelyistä vastasivat yhteistyössä House of Lapland, Visit Finland, Visit Rovaniemi ja Levin Matkailu.

”Tämä on loistava päänavaus Lapin yhteiselle näkyvyydelle Kiinan markkinoilla ja hieno osoitus siitä, mihin tällainen yhteistyö voi parhaimmillaan johtaa. Haluamme hyödyntää tästä saatavan Lappi-näkyvyyden mahdollisimman hyvin myös jatkossa ja kertoa Lapin mahdollisuuksista laajemminkin”, sanoo Lapin yhteisen markkinointi- ja viestintätalo House of Laplandin toimitusjohtaja Sanna Tarssanen. ”Kiinalaisen tuotantoyhtiön, Lapin partnereiden ja Visit Finlandin yhteinen näkemys, nopea reagointi ja hyvä organisointi mahdollistivat tämän mittavan tv-tuotannon kuvausten saamisen Suomeen. Yksin emme olisi tähän pystyneet”, kiittelee Visit Rovaniemen toimitusjohtaja Sanna Kärkkäinen.

Kiina on kasvava markkina Lapin matkailulle, ja viime vuonna kiinalaisten matkailijoiden yöpymisten määrä kasvoi Lapissa yli 42 prosenttia. Tilastokeskuksen ennakkotietojen mukaan alkuvuoden aikana kasvu on ollut vieläkin voimakkaampaa.

(EH)

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Aamukahvit

Uusimmat artikkelit

  • Qatar Airways julkisti historiallisen diilin: hankkii jopa 210 Boeing-laajarunkokonetta 15.5.2025
  • Uumen Hotels tuo budjettimajoituskapasiteettia Tampereen Finlaysonin alueelle 14.5.2025
  • Ilmailualan toimijat yhteistyöhön häiriökäyttäytymisen hillitsemiseksi 14.5.2025
  • IAU jatkaa työtaistelutoimiaan – vaikutuksia Finnairin lentoihin 16. ja 19.5.2025 14.5.2025
  • ”Alkoholiveron kiristäminen kasvattaa alkoholin matkustajatuontia” 13.5.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus