Lentoaseman kakkoskiitotie muuttui tiistaina catwalkiksi
Muotimaailman katseet kohdistuivat 24.5. Helsinki-Vantaalle, kun Finnairin ja Finavian järjestämä Match Made in HEL -kampanja huipentui kauan odotettuun muotinäytökseen kiitotiellä. Kiitotien väreilevä asfaltti, Finnairin laajarunkokone, upeat muotiluomukset ja Suomen kesän ilta-aurinko loivat tapahtumalle ainutlaatuiset puitteet.
Seitsemän muotisuunnittelun huippunimeä Euroopasta ja Aasiasta esitteli luomuksiaan ainutlaatuisessa Match Made in HEL – The Runway -muotinäytöksessä.
”Tahdomme lämpimästi kiittää kaikkia paikalle saapuneita vieraita sekä tapahtuman järjestämisessä mukana olleita fantastisesta showsta. Suunnittelijoiden luomukset sädehtivät kiitotiellä ja tunnelman kruunasi tietysti loistava sää. Tämä oli huikea tapa nostaa Helsinki-Vantaa esiin toimivana ja sujuvana vaihtolentoasemana Euroopan ja Aasian välillä”, hehkuttaa Finavian markkinointijohtaja Katja Siberg.
”Tämä upea tapahtuma ylitti jo valmiiksi korkeat odotuksemme. Muotinäytöksellä halusimme juhlistaa Euroopan ja Aasian välisiä yhteyksiä ja esitellä tämän hetken kiinnostavimpien suunnittelijoiden töitä näiltä mantereilta. Lentomatkailulla on ollut avainrooli muoti-ilmiöiden leviämisessä ympäri maailmaa. Näemme joka päivää lennoillamme, kuinka muoti yhdistää ja inspiroi ihmisiä. Tämäkin tapahtuma on luonut uusia kansainvälisiä siteitä”, sanoo Finnairin brändi- ja markkinointijohtaja Johanna Jäkälä.
Tapahtuma herätti jo ennakkoon paljon kiinnostusta ympäri maailmaa. Näytöstä seuraamaan saapuneiden noin 350 vieraan joukossa oli satakunta muotitoimittajaa ja -bloggaajaa sekä muuta muotialan vaikuttajaa esimerkiksi Kiinasta, Japanista, Koreasta, USA:sta, UK:sta, Saksasta, Ranskasta ja Pohjoismaista.
Muotinäytöksen live-tallennetta voi katsoa osoitteessa www.matchmadeinHEL.com. Videomateriaalia muotinäytöksestä julkaistaan myöhemmin mm. Finnairin ja Helsinki Airportin sosiaalisen median kanavissa sekä matchmadeinhel.com -sivulla.
Match Made in HEL on Finnairin ja Finavian yhteiskampanja, jonka tavoitteena on edistää Finnairin ja Helsinki-Vantaan lentoaseman tunnettuutta kansainvälisesti sekä tuoda esiin sujuvia vaihtoyhteyksiä Euroopan ja Aasian välillä.