”Vauhtia digitalisaatioon”
Finnair yhdistää voimansa kasvuyritystapahtuma Slushin kanssa vauhdittaakseen innovaatioita ja digitalisaatiota lentoyhtiön sisällä. Slush kokoaa marraskuussa lähes 2 000 kasvuyritystä, 800 pääomasijoittajaa ja 700 toimittajaa Helsinkiin luomaan ja etsimään uusia liiketoimintamahdollisuuksia.
Yhdessä Slushin kanssa Finnair etsii potentiaalisia kasvuyrityskumppaneita strategisiin yhteistyöprojekteihin. Tavoitteena on löytää uusia yhteistyökumppaneita, joiden kanssa Finnair tekee pitkän aikavälin yhteistyötä kehittääkseen tuotteitaan ja palveluitaan, tehostaakseen prosessejaan ja luodakseen uusia liiketoimintamahdollisuuksia.
”Haluamme hyödyntää digitalisaation mahdollisuuksia eri puolilla organisaatiotamme ja eri vaiheissa asiakkaan matkaa”, sanoo Finnairin digitalisaatiosta vastaava johtaja Katri Harra-Salonen. ”Slush on vahvan verkostonsa ja Aasia-painotuksensa vuoksi meille luonnollinen kumppani. Digitalisaatio etenee vauhdilla matkailualalla. Tiivis dialogi Slushin kanssa auttaa meitä viemään toimintaamme eteenpäin Finnairissa.”
Osana yhteistyötä Slush järjestää kaksi suoraa edestakaista lentoa Helsingin ja San Franciscon välillä. Finnair lennättää Slushin osallistujia uusilla A350-koneillaan San Franciscosta Helsinkiin ja takaisin marraskuun 28. ja joulukuun 2. päivänä. Tuolloin matkustajilla on myös ainutlaatuinen mahdollisuus lentää suoralla lennolla Helsingistä San Franciscoon ja takaisin.
”Lennätämme San Franciscosta noin 300 yrittäjää, sijoittajaa ja puhujaa ensimmäistä kertaa Suomeen tutustumaan pohjoismaisiin kasvuyrityksiin Slushissa. Suorilla lennoilla on yllättävän suuri merkitys siihen, mitä ihmiset maailman toisella puolella ajattelevat Helsinkiin matkustamisesta”, sanoo Slushin toimitusjohtaja Marianne Vikkula.
Finnairin ja Slushin yhteistyöhön kuuluu myös koulutusohjelma, jolla pyritään voimistamaan digitaalisia valmiuksia Finnairissa. Lisäksi Finnair ja Slush tekevät yhteistyötä Slushin kansainvälisten tapahtumien yhteydessä. Finnair osallistuu Slush-tapahtumiin Singaporessa, Shanghaissa ja Tokiossa verkostoituakseen tärkeiden markkina-alueidensa kasvuyritysten kanssa.