Uusi halpayhtiö LEVEL suuntaa vapaa-ajan matkustajiin
British Airwaysin ja Iberian emoyhtiö International Airlines Group (IAG) tuo markkinoille uuden kaukoliikenteen halpabrändin, jolle se on antanut nimeksi LEVEL.
Uusi yhtiö nousee siiville kesäkuussa 2017, jolloin se aloittaa lennot Barcelonasta Los Angelesiin, San Franciscoon(Oakland), Buenos Airesiin and Punta Canaan.
Uusi yhtiö operoi kahdella uudella Airbus A330-koneella omissa sini-vihreissä väreissään versiolla, jossa on 293 economy ja 21 premium economy -istuinta. Ainakin alussa yhtiö käyttää toisen IAG-brändin eli Iberian miehistöjä. Barcelonaan syntyy 250 uutta työpaikkaa.
IAG kertoo, että Barcelona on Levelin ensimmäinen hub, mutta toimintaa aiotaan laajentaa myös muihin Euroopan kaupunkeihin.
Yhtiö tulee markkinoille tarjoten 99,- euron alkaen -hintoja suuntaansa. Matkatavarasta, aterioista, istuinpaikan valinnasta ja elokuvaviihteestä peritään economy-luokassa lisämaksu, mutta premium economyssa ne kuuluvat lipun hintaan.
LEVEListä tulee IAG:n viides keskeinen lentoyhtiöbrändi Aer Lingusin, British Airwaysin, Iberian ja Barcelonasta operoivan Vuelingin rinnalle. IAG:n CEO Willie Walshin mukaan se täydentää IAG:n brändien portfolion. Barcelona valittiin LEVELin ensimmäiseksi kotikentäksi, jotta se yhteistyössä Vuelingin kanssa voi hoitaa myös syöttö- ja jatkoliikenteen LEVELin kaukolennoille.
”Tämä on vasta alku”, sanoo Willie Walsh. ”Me tuomme LEVELin muihinkin Euroopan kaupunkeihin.” (EH)